[Pardus-kullanicilari] Olivetti Web cam kurulum sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
11 Mar 2007 Paz 14:24:42 EET

Selam Mehmet Bey,

Oncelikle, bugune kadar linux'ta webcam kullanmis birisi degilim. Bu
yuzden yardim yetenegim sinirli olacaktir.

Ancak anladigim kadari ile, program /dev/video0 'i acamiyor, yani
/dev/video0 servisini vermesi gereken surucu (luvc) calismamis veya
yuklenememis. Veya otomatik calisacak sekilde ayarlanmamis.

modprobe luvc

diyerek bi deneyin eger bir hata mesaji gelmezse lsmod diyin yuklenmis
mi diye bi bakin.  Surucunun adi "luvc" degil de mesela "luvc-1" veya
herhangi baska bi sey olabilir, onu da bulmaniz gerekir (muhtemelen
/lib/modules/2.6.18.6-75/ altinda bi yerlerde). Eger yuklenmisse simdi

ls /dev/vid*

diyerek bakin bakalim /dev/video0 gelmis mi yerine.  Eger gelmisse,
modulu acilista otomatik olarak yuklenecek sekilde ayarlamak lazim
(/etc/modules veya benzeri bi dosya olmali pardusta)

Ayrica yuklediginiz bu luvc paketinde bir "surucu" olduguna emin misiniz?

Tavsiyem, kameraniz icin calistigina emin oldugunuz bir surucuyu,
internetten cekip ilk mesajinizda yaptiginiz gibi, derlemeniz.

Derlemede karsilastiginiz hata, derleme icin gerekli kernel-source
paketinin sisteminizde kurulu olmamasindan kaynaklaniyor gibi.

pisi it kernel-source

diyerek kurup tekrar deneyin...

Kolay gelsin,

Emre