[Pardus-kullanicilari] PClinuxOS ve Pardus sorunsalı :)

selim ok selimok at gmail.com
11 Mar 2007 Paz 13:14:23 EET

Merhabalar,
Konunun basindan beri söyleyesim var, icimde kalmasin.
Nedir bu beryl meraki yahu? :) Saka yapiyorum tabi isteyen istedigini
kullansin ama üzerinde yüklü gelmesi icin bazi basit kriterler var. Uzun
süredir Pardus'u ve nasil bir politika izlediklerini takip ediyorum.
Güvenlik aciklari, kararlilik sorunlari olan performans düsüren uygulamalar
vazgecilmez degillerse alternifleri varsa birakin kurulu gelmeyi depo'ya
bile giremiyorlar. Bu cok önemli! Bakin yabanci sitelerdeki incelemelere
üzerinde durduklari bir nokta da uygulama secimi ve kararlilik. Bu ikisini
her dagitim saglayamiyor. Yoldan gecen her uygulamayi dagitima almak büyük
bir tehlike.

Bunun disinda bildiginiz gibi Pardus tek CD ve kurulum sirasinda basitligi
korumak acisindan uygulama secimi yapilmiyor. Bu cd'yi her türlü
bilgisayarin kuracagini düsünürsek düsünsenize donanimi düsük bir arkadas
bilgisayarina neden beryl kurmak istesin ki? Ayrica bu CD'nin de kapasitesi
sinirsiz degil. Cok ince bir eleme yapilmasi gerekiyor. 700 mb'lik cd ile
neler kurdugumuza bir bakin bunlarin üzerine birseyler beklemek biraz ayip
oluyor artik :D

Sadece böyle bir hatirlatma geregi duydum.

Iyi calismalar,
Selim