[Pardus-kullanicilari] PClinuxOS ve Pardus sorunsalı :)

selim ok selimok at gmail.com
11 Mar 2007 Paz 01:23:07 EET

11.03.2007 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com> yazmış:

>  Selamlar,
> selim ok yazmış:
>
> Merhabalar,
>
> En nihayetinde o da bir linux dagitimi ve bu acidan baktigimizda "Pardus
> kullanmayan kakadir!" zihniyeti olamaz :)
>
>  Kesinlikle katılıyorum! Linux olsunda nasıl olursa olsun. Ama mümkünse
> Pardus olsun :)

Mümkünse kismina katiliyorum :)

Pardus'un tanimadigi ekipmanlar nelerdi bunlari yazar misiniz acaba?

> Ses kartında sorun çıkmamıştı. Ancak ekran kartında sadece 800x600
> görünüyordu :( Birde kablosuz'u tanıdı ancak nedense bağlanmadı. Ağıda
> görmesine rağmen ve tüm ayarlarının yapılmasına rağmen tanımadı!!! Bende
> anlamadım!

Bu sorunun yeri burasi mi bilmiyorum ama ekran kartinizin marka ve modeli
neydi? Bu sorunu cözmek icin herhangi bir ayar degisikligi yaptiniz mi? (
Xorg.conf dosyasinda filan.) Kablosuz baglanti yaptiginiz yerin baglanti
icin ne tip bir yöntem kullandigini yazar misiniz? Sifreleme kullaniyor mu,
web üzerinden mi dogrulama yapliyor, VPN baglantisi mi yapmak gerekiyor?
Ag konusunda hic tecrübem yok, ama liste'de sordunuz mu acaba?

Bunun disinda CD'yi bile okumamasi ne Pardus'un bir sorunu ne de
> [...]
> anahtarlari verilir genelde iso'larin yaninda iso'yu indirdikten sonra bu
> anahtarlar olusturulur ve resmi olanlari ile karsilastirilir.)
> Okuyamiyor ifadesini biraz daha acabilir misiniz?
>
> Önceden de bahsetmiştim: Aynı CD ile exper marka ve diğer bir sürü
> makinaya kurulum yapmama rağmen HP ve BenQ dizüstüne kuramadım. Metin ekrana
> düşüyor. Tab tuşuna basarak komutları görün diyor. Tab bastığınızda bir sürü
> komut silsilesi görünüyor ama hangi komutu yazarsam yazayım birşey olmuyor!
> CD bozuldu mu diye düşünerek başka makinaya kurmaya çalıştım ve kurdu???

O zaman bunun CD'yi okumamakla ilgisi yok. Sorun baska bir yerde olmali.
Bunun icin kurulamayan makinalarin donanim özellikleri (özellikle anakart ve
ekran karti) ile birlikte bir hata kaydi acar misiniz (yada actiniz mi)?

(Misal ihtimaller: - CD'yi hic görmüyor bile sabit diskten boot edip
> [...]
> -CD'yi görüyor kurulum ile ilgili hic bisey gelmiyor. Ekran karariyor.
> -Kurulum'a basliyorum ama hata veriyor.
> -Cart curt...
> )
>
> Linux'un en sevdigim yani sorun ciktiginda o sorunu düzeltebilme
> sansimizin olmasi. Bunu el birligi ile yapabiliyoruz ve insan oldugumuzu her
> seyin maddiyattan ibaret olmadigini hatirliyoruz.
>
> Bende bunu çok iyi bildiğim için zaten böyle bir e-posta göndermeyi uygun
> buldum... Bu sorunlar çözülsün ve insanları daha güçlü çekebilelim
> Pardus'a... Yoksa bir dağıtım geyiği başlatmak değildi amacım :)

Listenin trafigi cok yüksek oldugu icin bu sorunlarinizi listeye ve hata
kayit sistemine ilettiniz/sordunuz mu bilmiyorum ama yaptiysaniz bile sorunu
takip etmekten vazgecmeyin. Simdiye kadar bir sürü problemim cözüldü ve
bunlarin bir kismi cözüme ulasana kadar epey sabir gerektirdi. Sonucta
sorunsuz bir pardus kullaniyorum su anda (ufak tefek sorunlari cikiyor tabi
arada ama kabul edilebilir rutin seyler :)

Bu arada gerekirse yukarida bahsettiginiz problemleri liste'ye ayri ayri
sorun (yapmissaniz bunu görmezden gelin), bu konu basligi altinda
konusulmasi pek uygun olmayabilir.

Iyi calismalar,
Selim