[Pardus-kullanicilari] sabit disk doluluk

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
9 Mar 2007 Cum 00:53:41 EET

Aslında bunda pek gariplik yok /home dizini adından da anlasıldıgı gibi
kullanıcıların kendine ait dosyaları koyması gereken sistem programlarının
(genellikle) bulunmadığı bir dizin. Yani kurdugunuz hiçbir pisi paketi home
altına kurulmaz. hepsi / bölümüne kurulur. kaynak pakette kursanız ozellikle
belirtmediginiz surece onlarda genellikle / disk bölümüne kurulacaktır.
Bilgisayarınız çok eski değil ise muhtemelen bir yerlerde bir windows disk
bolumude olacaktır. ve siz de muzik resim video dosyalarınızı windows disk
bölümünüzde saklıyorsunuz. (Çünkü pardusa ayrılan alan 20 GB. civarı)
dolayısı ile home dizininize atmanız gereken pek dosya kalmıyor ortada.
Muhtemelen home dizininizde kullandığınız programların ayar dosyaları ve
belkide birkaç müzik yada pisi paketi olabilir. :) Durum benim gözümden boyle
gorunuyor. Az tercih ettiğim çözüm. home dizininizi gparted veya farklı bir
disk bölümleme yazılımı ile küçültüp / bölümünüzü genişletebilirsiniz.
(Bence) Gerçek çözüme gelince bilgisayarınızdaki gereksiz bölümleri kaldırın.
Pardus bunu hakediyor. Swap alanı / bölümü ve /home bölümü elinizin altındaki
bilgisayarı işletmek için yeter, artar bile :) Gözümüzü karartıp girmek lazım
olaya. ben oyle yaptım. Pişman degilim :D
imkanım olsa yine yaparım.... :D

--
iyi çalışmalar...
Saygılarımla; Recep KIRMIZI