[Pardus-kullanicilari] ses kartını tanıtamıyorum

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
8 Mar 2007 Per 17:08:39 EET

2007/3/8, irfan <irfanbilgili at superonline.com>:

> merhaba arkadaşlar,

merhaba

işyerinde vmware player üzerinde pardus kullanıyorum evdede kendi
> bilgisayarıma native olarak pardus kurdum ancak ne onboard ses kartını
> (realtek 5+1) nede audigy ls ses kartını tanıtabildim.

bios'tan  kartlardan birisini kapatmak belki işe yarayabilir.

root hakları ile
> alsaconf komutunu çalıştırıyorum ancak hiçbirşey bulamıyor.

ama hiçbirşey bulamaması çok ilginç.
ben 2007.1 RC kurdum varsayılan depoyu test deposuyla değiştirmediğim ve
webcam
kendini ses kartı olarak gösterdiği için ses problemi çıkmış ve hiç ses
kartı bulamamıştı.
kurduğunuz pardus-2007 ise bu yazdıklarımı es geçebilirsiniz.
konsoldan şu komutla (sudo pisi it alsa-driver --reinstall) alsa-driver
paketini tekrar kurabilirsiniz.

son olarak konsoldan root olarak lspci komutunun çıktısını buraya yazarsanız
bilenler donanımınızı tam olarak bilerek size cevap yazabileceklerdir.

kolay gelsin...