[Pardus-kullanicilari] windows-linux

irfan irfanbilgili at superonline.com
6 Mar 2007 Sal 01:55:13 EET

Zeynep Hanım,

Ben senelerdir linux dünyasını irdeleyen ancak pardus çıkana kadar test amaçlı
kurulumlar yapan birisiyim. Pardusun getirdiği en büyük yenilik masaüstüne
hitap eden tamamen türkçe olan kullanıcıların kafasını karıştıracak kadar çok
paketi olmayan fakat her alanda ilgili programların bulunduğu sade bir
dağıtım olmasıdır.  Bu nedenle ilk defa pardus u işyerinde sanal pc yazılımı
üzerine kurarak kullanıyorum ve oldukça memnunum.

Windows tan vazgeçmeme sebebimiz ise destek alacağımız doğrudan muhatap
olacağımız kimsenin olmaması ve kullandığımız ticari program. Ofis
programlarında linux dünyası çoktan kendini aştı. Ancak ticari program
konusunda somut adımlar olsada henüz paralı ticari programlara alternatif
olacak bir yazılım henüz yok.
Kullandığım bazı windows programlarının linux ta alternatifi yok ancak linux
her geçen gün gelişiyor ve büyüyor. İnanıyorum ki bir zaman sonra ticari
ürünler linuxta da çalışabilecek. Bunun en somut adımı nerolinux kylix gibi
programlar.

Bir diğer neden aşılabilir olsa da donanımlarımızın bazılarına ait sürücüleri
bulamıyoruz. Amacım birkaç seneye kadar kendimi olabildiğince linux konusunda
geliştirip windows u tamamen silmek.

Linux teknik yapısı gereği windows tan çok üstün bir işletim sistemi ancak
yukarıda değindiğim ve aşağıdada belirttiğim nedenlerden ötürü gelişimi
tamamlanamadı. Bu hali ile tam anlamı ile kullanılabiliyor ve kendinden
beklenenden daha fazlasını veriyor.

---Ticari yazılıların linux sürümleri yok...
---Bazı donanımlara  tam destek verilemiyor (sebebi üreticilerin destek
vermemesi)
---Windows alışkanlığı

+++ çok güvenli sistem yapısı
     + her kullanıcı için ayrı bir dizin ve bu dizin dışına izinsiz çıkamama
     + aynı kısıtlama o kullanıcının çalıştırdığı programlar için de geçerli
yani programda kullanıcının yetkisi dışına çıkamıyor.
     + tek bir cd ile hemen her dilde kurulum
     + yine tek bir cd ile içerisinde gerekli tüm programlar kurulu geliyor.
     + daha az donanım ihtiyacı daha iyi performans.
     +  her ne kadar sıcak bakılmasa da grafik ortam olmadan da her türlü
hizmetin çalışabilmesi. uzaktan erişim ve tam kontrol imkanı.
     + hemen her türlü sunucu desteğinin bulunması
     +bunların hepsine tek bir dolar vermemeniz. ve bu tamamen yasal.
     + kurduğunuz programların (tabi yeterli bilginiz varsa ki herkes
annesinin karnında öğrenmiyor elbette öğrenebilirsiniz.)  kaynak kodlarını
edinip inceleyebilir sakıncalı gördüğünüz kısımları kaldırabilir veya yeni
eklemeler yapabilirsiniz.
    + milyonlar hatta milyarlara varan gönüllü internet ordusunun desteği
arkanızda
    + çok geniş ve anlaşılır dökümantasyon www.belgeler.org
    + hiçbir program sizden key istemez.
    + programın birisi çöktü diye tüm sistem çökmez.
    + hiçbir internet sayfasının kendiliğinden kapandığına şahit olmadım.
    + isterseniz biraz araştırma ile kendi linux dağıtımınızı oluşturabilir
kullanabilir veya isterseniz dağıtabilirsiniz.
    + dosluk arkadaşlık yardımlaşma garantili....+++++++

selamlar sevgiler.... bol linux (türkçesi pardus) lu günler...

ayrıca emeği geçen her abiye ablaya ve kardeşe yürekler dolusu teşekkürler...

irfan bilgili , mersin