[Pardus-kullanicilari] windows-linux

Mehmet Türkoğlu mrturkoglu at gmail.com
8 Mar 2007 Per 02:06:15 EET

Ben 3 4 senedir linux kullanıyorum kendi kişisel bilgisayarımda. Ama sürekli
dağıtım değiştiriyordum. Hiçbir dağıtım beni tatmin etmemişti. Ama sonunda
beni her yönden tatmin eden bir dağıtım çıkmıştı ve bunun adı "Pardus" tu ve
bizim insanımızın bir ürünüydü. Bununla ne kadar gurur duyuyorum
bilemezsiniz. Pardus projesi ilk çıktığında onları bugünlere geleceğini az
çok kestirebiliyordum. Hatta ilk kök dosya sistemini kurduğumda şu
beklentiyle yaklaşmıştım olaya. Muhtemelen ordan burdan aldıkları
uygulamaları bir araya toplayıp bir araya getirip bizim önümüze sunacaklar
derken bir de baktım ki "Pardus" ekibi beni yanılttı. Pardus ekibinin
gerçekten bu işe büyük emek verdiğine şahit oldum. Gerçekten birşeyler
üretebiliyorlardı ve kimsenin cesaret edemediği ama mutlaka el atılması
gereken problemlere bile büyük bir cesartele atılmışlar ve üstesinden
biiznillah geliyorlardı. Ben daha 2 yıl öncesine kadar bu projenin neler
başaracağını etrafımda hep anlatıyordum. Ama kimse inanmıyordu. Ama bugünkü
şahit olduklarım beni yanıltmadı. Bu geldiğimiz aşamayı iki sene önce
anlatsam kimse inanmazdı. Ve ben bundan sonrası için de diyorum ki Pardusun
geleceği çok parlak ve bunlar hepimizin desteğiyle beraber olacak. Pardusun
büyük bir oranda yaygınlaştığını kendi gözlerimizle göreceğiz inşallah. Ve
bu maili o zaman herkese göstereceğim gururla. Şuna inanıyorum ki bundan iki
sene sonra da tahmin ettiğimizden çok daha ileri seviyelere gelinecektir.
Pardusun en çok dikkatimi çeken şey dağıtımların politikasına bağlı olarak
eğer stabilite isteniyorsa daha eski sürümler kullanılır ve stabilite
sağlanır. Ama eğer daha yeni sürümler kullanılınca da bu sefer stabiliteden
taviz verilmek zorunda kalınıyor. Pardus ta ise neredeyse son sürüm
yazılımlar kullanılmasına rağmen stabilitesi de gayet iyiydi. Bunu nasıl
sağlıyorlar gerçekten çok merak ediyorum. Teşekkürler. On 07/03/07, Ünal