[Pardus-kullanicilari] VIA ve Beryl?

Mehmet Selim İmre selimimre at gmail.com
7 Mar 2007 Çar 14:01:20 EET

Merhabalar,
nVidia 6100 chipsetli anakartım arızalandığı ve Çizgi onaramadığı için bana yeni ama VIA chipsetli bir kart yollamışlar. VIA K8M890 diye geçiyor, hiçbiryerde on board ekran kartının tam özelliklerini göremedim. Sadece VIA Integrated VGA deniyor. Neyse, Pardus'u kurdum, ilk başka sorun verdi (ki kusra bakmayın bir kenara yazmayı unuttum) fakat sonra "Standart Ayarlar" ile kurulum sorunsuz tamamlandı. Şu anda tüm donanımları tanımış ve sorunsuz çalıştırmakta. Beryl Wiki'sinde VIAları ya uyumsuz olduğu ya da durumun belli olmadığı yazmış. Hiç VIA on board üzerine Beryl kuran ve sorunsuz kullanan oldu mu? Sizce denemelimiyim? Bu durumda wiki dışında bir kaynak gerekecek çünkü orada sadece nVidia,ATI ve Intel anlatılıyor.

Bir sorum daha olacak; 3D oyunları açtığımda aşırı yavaş olduklarını gördüm. Bu Pardus - VIA uyumsuzluğundan mı yoksa doğru sürücü kuramadığım için mi? Doğru sürücü diye birşey varsa nerededir? Ne yapmalıyım? Tabi normal masaüstüm herşeyi ile gayet güzel ve sorunsuz....

Teşekkürler...