[Pardus-kullanicilari] Samba Payları hata mesajı

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
7 Mar 2007 Çar 13:58:15 EET

Merhaba,
Nihayet sorunumu çözdüm. Artık windows ile Pardus
arasında ağ paylaşımı
yapabiliyorum.
Ancak sorunun kaynağını ve kesin çözüm yolunu
tabi ki bilemiyorum maalesef.
Sadece çözüme giden ana yaklaşımı uyguladım.
Belki merak eden olur diye açıklamaya çalışayım.
Sorunu çözmenin en iyi yolu, -siyasetten de
biliyorsunuz- "böl-parçala-yut"
yöntemidir. Yani sorunu küçük parçalara böler,
karmaşıklığından
arındırırsınız. Ben de sorunu kaynağı olan
meşhur smbf.conf dosyasını en
ilkel en küçük şekline getirdim, ve mutlu son,
çalıştı!

Herkese kolay gelsin diyor iyi çalışmalar
diliyorum.

05 Mar 2007 Pts 17:41 tarihinde şunları
yazmıştınız:
> Sayın Yaşar teşekkür ederim ilginize.
> Firewall konusunu ben düzenlemiş hatta ilgili TCP
ve UDP portlarını da
> açmıştım zaten. Ayrıca duvarı kapatıp da
denediğimde gene aynı sonucu
> alıyorum maalesef.
>

> Merhaba,
>
> Google yaptığım aramalarda selinux (bu redhat
fedora dağıtımlarını
> ilgilendiriyor: home dizinini paylaşıma
açmanızı engelliyormuş) ve iptables
> karşıma çıktı. Eğer firewall u
etkinleştirmisseniz kapatıp bir daha dener
> misiniz?
> Sorun pardusta çalışan güvenlik duvarından
kaynaklanıyorsa ona göre çözüm
> üretebiliriz.
> Kolay gelsin.
>
> 05 Mar 2007 Pts 17:01 tarihinde şunları
yazmıştınız:
bilgisayar var. Diğerleri
çıkarmadı ama altındaki
çözüldü. Ancak bu
değil, aksine Pardus ta
ilgili olarak çıkıyor. Bu
bir türlü ortaya çıkmasını

Türkçe karakter kullandınız mı

yazmıştınız:
eklentisini koyunca daha
tanımladığım etki alanı saptanıyor
gelince aşağıdaki hata mesajı

sunacak dostlara şimdiden

yazmıştınız:
Herkese teşekkür ediyorum.
boyutlarda. Yani paylaşımdan
kaynaklanıyor sanıyorum.
gibi Pardus ta da bir "pardus"
daki alanda örneğin osman adlı
pardus adlı çalışma
iletişim sağlanabilsin.
samba yazılımını tekrardan mı

<ozgurgokalp at gmail.com>

> yazmış:
yöneticisinden samba servisini
şekilde ayarlayabilirsiniz. Ben
<asenler at yahoo.com>

pardusa bağlanayım
başlatmak
tıklayıp paylaşıma açmak.
açıp adres satırına pardus

bile gözüküyor.

yazmıştınız:
galiba burada.
söyleşiriz ne yapalım!

oluşturduğum Pardus adlı
olması gerekiyor. İşte benim
gerekli ayarlar var ama

aşağıda:

yazmıştınız:

ediyorum. (Alışkanlık yaptı

kendiliğinden kendi kafasına göre
baktığımda, "cups servisine bağlantı
Yazıcı paylaşımı ile
daha önce efax ile yüklemiş
paylaşımdan çıkardım. Ancak log
CUPS server localhost -
ediyor.
"Pardus" adlı ağı oluşturmuşum
"//smb/pardus böyle bir dosya ya
dan da ağı görüyor
alıyorum.
Pardus a bir türlü giriş

yazmıştınız:

bu ağ ve samba konusunda
çalıştıramıyorum. Tasma ve konsoldan
başlatılamıyor" yanıtı
çalışmazken bile Pardustan
kullanabiliyorum, ancak tersi olmuyor!
görüp kullanabilirim?

şunları yazmıştınız:
çekmemiş.

olduğu varsayımıyla Tasmadaki
değiştirdim. Ayrıca da
bulunan "Ğ" leri G yaptım.
(Sorunu böyle kestirmeden çözdüm
anlayabiliyor olması gerekmez

bundan önceki kurulumda
bilgisayarlarınca
ağın artık bulunmayışı.
göremiyorum. Zaten Samba
zannettiğim "Pardus" isimli
rağmen) mevcut değil.

düşünüyor ve haklıysam
bekliyorum.

şunları yazmıştınız:
bilgisayarlara ulaşabiliyorken, bir
aşağıdaki hata mesajını aldım:

bir sunucu için
ağınızın Windows ve UNIX isimlendirme
çakışmaları olmayan şekilde
olun."

bilen arkadaşların yardımını

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta’da