[Pardus-kullanicilari] bağlanamayan harddisk

Kaan Göktaş kaangoktas at silivrihaber.net
6 Mar 2007 Sal 19:45:16 EET

Tüm listeye selamlar

Ofisimizdeki Pardus yüklü bilgisayarlardan biri kullanım hatası sonucu ilginç
bir biçimde çöktü.

Kullanan arkadaş Kopete ve Juk' un aynı anda açık olduğunu bu sırada klavye ve
farenin kilitlendiğini, sorunu çözmek için kasadan reset attığını söyledi.
Ben müdahale ettiğimde grub a geliyor ancak daha ileri gitmiyordu.
Bilgisayarda tek harddisk ve bu harddisk tek bölüm olarak sadece Pardus
yüklü. Grub ekranında tek seçenek olan Pardus' u seçince simsiyah sonsuz bir
bekleyişle karşılaşıyoruz.

Çalışan cd ile müdahale ettim ancak çalışan cd içinde söz konusu harddiske
girmeye çalıştığımda aynen şu hatayı alıyorum :

"Error - kio_devices_mounthelper
mount : dosya sistemi türü yanlış, seçenek yanlış, /dev/hdd1 üzerinde
superblok hatalı yada çok sayıda bağlı dosya sistemi olabilir.
Please check the disk is entered correctly"

Harddisk içinde önemli yedeğini alamadığımız bilgiler var. Çalışan cd ile bir
şekilde mount etmem bile yeterli olur benim için.

Saygılar.

--
Özgürlük için : www.pardus.org.tr