[Pardus-kullanicilari] Ynt:Naçizane beklentilerim... Wengophone - Cedega

Chriseba Lid'Asgar chriseba at parduslinux.org
4 Mar 2007 Paz 22:27:24 EET

İyi günler, sadece Cedega için konuşacağım.

Cedega, iki türlü edinilebilir ve kullanılabilir;

İlki, CVS sürümü ücretsizdir ve Cedega geliştiricilerinden teknik destek
alamazsınız, emin olun hiç bir destek alamazsınız
İkincisi, üç aylığı 15$ olan (tek aylık ücret ödenemiyor) ve teknik destek
sağlanan sürümdür.

Cedega'nın Alaaddin Free Licence (yanlış yazdıysam hemen düzelin lütfen)
kullandığı biliniyor ve Cedega'nın CVS sürümü internetten indirilebildiği
halde ücretli (small) paketinin kendi sundukları dağıtım paketleri haricinde
başka bir yerel dağıtım formatına çevrilmesine izin verilmiyor.

CVS sürümü bırakın sadece Pardus için kurulumunun sorunlarla dolu olmasını,
her dağıtım için aynı durum.
Small paketi de başka bir dosya türüne (örneğin PiSi olarak) çevrilmiş olsa
bile bunun resmi depolarda yer alması olanaksızdır, çünkü yasal değildir.

Daha önce Cedega ile ilgili görüşlerimi dile getirmiş ve ortaya sadece soru
sormuştum; ardından uzun süren bir "kullanıcı listesi tartışması" sonucunda
Erkan tekman da kendi görüşünü bildirdi ve herkes sustu. Çünkü PiSi
paketinin yapılmasına kimse bir şey diyemese de bu etik olmaz ve özgür
lisans ilkesine aykırı olurdu. kaldı ki bu durumdaki bir paket de resmi
depolarda yer almazdı.

Eğer bu konuda daha fazla bilgi almak isterseniz, bana e-posta yoluyla
ulaşabilirsiniz, size yardımcı olacağımdan ve bilgi vereceğimden emin
olabilirsiniz...

Saygılarımla...

--
Chriseba Lid'Asgar