[Pardus-kullanicilari] Liste üyelerinin kimlik bilgileri

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
4 Mar 2007 Paz 21:43:03 EET

Mustafa ŞEN wrote On 03/03/2007 11:32 AM:
>      Sevgili Pardus'çular,
>      Liste içi yazışmalarda liste üyelerinin birbirlerini daha iyi
> tanımalarını sağlamak ve bazı uygunsuz hitabların önüne geçmek için küçük bir
> öneride bulunmak istiyorum. Listeye ileti gönderen herkes, iletinin sonunda
> ad-soyadıyla birlikte mesleğini ve yaşını da belirtirse üyelerin birbiri
> hakkında genel bir bilgi sahibi olmasını sağlamış oluruz.
>      Örnek: Mustafa ŞEN, Öğretmen, 44
>      Örnek: Koray LÖKER, Pardus Geliştiricisi, XX
>      Örnek: Hüseyin BİLEN, X Emeklisi, 63
> Önerimin genel kabul görmesi dileğiyle ilk uygulamayı ben yapıyorum; saygılar:

> [...]
Ben de "bazı uygunsuz hitabların" önüne geçilmesi gerektiğini
düşünüyorum. Ancak çözüm önerinize katılmıyorum. Burada mesele kimin
hangi meslekten olduğu, kaç yıl önce doğduğu değil; herkesin birbirine
belli ölçüde saygı göstermesinin gerekliliği. Yani siz 44 yaşında bir
öğretmen olarak belli "bazı uygunsuz hitablardan" rahatsız oluyorsunuz
ama ben 16 yaşında bir lise öğrencisi olarak bunu kabullenmeli miyim?
Eğer hepimizin eşit olmadığını hep birlikte kabul etsek (ve örneğin
statünün yaş ile doğru orantılı olduğunu) bile bunu sanal ortamda
pratiğe geçirmek mümkün olmayacaktır.

Bu konuda benim de zaman zaman sıkıntılarım oluyor; özellikle genç
arkadaşlardan listedekilerle mesajlaşırken askerlik arkadaşıyla
konuşuyormuş şekilde bir üslup kullanmamalarını rica ediyorum. Gerek
hitap, gerek mesajın içeriği (tümünü büyük yazmak, acil-yandım-bittim
çağırışları, uzun metinleri tek bir cümle gibi yazmak...) bazen insanın
canını sıkıyor. Elbette benim kimseye nasıl yazacağını söylemeye
yetkim/arzum yok. Ama orta noktada buluşabilirsek birşey kaybetmeyiz,
kazanırız diye düşünüyorum.

Atamert Ölçgen, SSK Emeklisi Jokey, 89

--
Saygılarımla,