[Pardus-kullanicilari] Naçizane beklentilerim... Wengophone - Cedega

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 13:53:48 EET

wengophone yazılımı artık acık kaynaklı. Adresi http://openwengo.com/ aslında
contrib deposunda bu yazılım mevcut fakat biraz eski bir sürüm. Yeni sürümde
ise msn gtalk yahoo gibi anında mesajlaşma protokollerini desteklemekle
birlikkte sesli ve görüntülü iletişim imkanıda sunmakta. Bence en güzeli bu
yazılımın pardus için paketlenmesi. Güvenlik sorunlarının olduğu ve o yüzden
paketlenemediği gibi duyumlar almıştım irc.'de. Öbür taraftan bakıldığında,
pisi, çomar, tasmayı yapan sevgili geliştiricilerimiz. Bu yazılımı tabi
caizse yerler kanımca. Buradan geliştiricilere nacizane çağrımdır. Bende
pardusu seve seve bayıla bayıla kullanıyorum. Gurbette öğrenciyim; annem hadi
oğlum bilg. açta bi yüzünü göreyim dediğinde anne goruntuyu msn ile aktarıcaz
sesi de skype ile aktarıcaz dediğim zaman onun için biraz karışık oluyor
durum. Sonuçta annemden bilişim okur yazarı olması gibi bir beklentim yok.
Tabi onunda bilgisayar kurdu olmak gibi bir sıkıntısı yok. Tek derdi oğlunu
görmek.  Benim gördüğüm bilgisayar kullanan herkesin bir msn hesabı var ve
baglantı hızlarımız cok iyi olmasa da goruntulu chat icin elverişli, herkes
cam. acıp kulaklık ve mikrofonla iletişim kurmaya bayılıyor. bunu bir şekilde
tek yazılımla ideal şekilde gerçekleştirebilmemiz lazım. Bence pardusun
önünde iki engel var. Birincisi oyunlar, daha doğrusu windows oyunları orn:
NFSC, WOW, PES6 gibi oyunlar. tamam oyunlar guzel open-arena quake aratmıyor.
ama ben bir NFS tadını torcs veya manidrive yada vdrift ile alamıyorum işin
gercegi. Cedega ile bu sorunu çözdüm. Asıl önemli olan bir şekilde wine
yazılımını bu şekilde yapılandırmak yada cedega ile anlaşılıp pardus
deposunda bir cedega paketi bulundurmak. Ne bileyim belki bir sponsor yardımı
ile bir miktar para ödenip paketin dağıtımımıza dahil olabilmesi
sağlanabilir. Tabi bu işleri ben pek bilmem prosedür nasıl yürür, Cedega
geliştiricileri ne der bilemem. Ama gerçekten önemli olan 2 problem var
Pardus'un önünde
1- Oyunlar
2- Anlık Mesajlaşma. (Bu problem olmaktan çıkmaya başladı) :)
Umarım benim gibi düşünen birileri daha vardır. Ve beklentilerimiz hava
kalmaz.
İyi Çalışmalar....

Aslında bu postayı Amsn 0.96 ile alakalı postaya cevap olarak yazıyordum,
fakat yazdıkca konu başka bir yere geldi. O yüzden yeni bir başlık olarak
açmayı düşündüm. Konuyu biraz dağıttım lütfen kusuruma bakmayın...
--
Saygılarımla... Recep KIRMIZI