[Pardus-kullanicilari] Samba Payları hata mesajı

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 13:17:44 EET

Merhaba,
Diğer dağıtımlardan bildiğim kadarıyla samba için samba-common, samba-client
ve server olarak üç paketten oluşuyor (paket isimlerini yanlış yazıyor
olabilirim). Doğrusunu bilenler lütfen düzeltsinler.
Pardus makinadan Windows makinaları görebilmek için samba server ı
başlatmanıza gerek yok. smbcient bu iş için yeterli olacaktır. Ancak siz
pardus'unuz üzerinde bir dosyayı/dizini paylaşmak yani ağdaki diğer
makinalara sunmak istiyorsanız samba serverı başlatmalısınız. Aksi takdirde
win makinalar sizi ağda göremeyeceklerdir. Pardus'ta paylaştıracağınız belge
ya da dizin masaüstünde /home/kullanici_adi/Desktop/ olursa sorun oluyor.
Zaten sağ tıkladığınızda paylaştır diye bir kısım göremiyorsunuz.
Pardus'ta samba modunda öntanımlı olarak share modunda yapılmış. Öntanımlı
olarak paylaşıma açılmış (samba servisinizi çalıştırdığınızda) bir dizin var
(windows'daki paylaşılan belgeler gibi). Eğer paylaştıracağınız
dosyayı/dizinleri bu dizinin içerisine atıp service samba start yapmış
iseniz ağdaki win makinalar bu dosyalara/dizinlere erişebiliyorlar.
/etc/samba/smb.conf (yerini tam hatırlamıyorum) dosyasına baktığınızda bu
paylaşıma açılmış olan dizine ait bigileri görebilirsiniz ve kullanıcı
dizininizdeki herhangi bir dizini ya da dosyayı smb.conf dosyasındaki bu
paylaşım bilgilerini örnek alarak buradan düzenleyebilirsiniz. Ya da
görselden Paylaştır v.s yaparak yapabiliyorsunuz.

Redhat'ta kullanıcı bazlı paylaşımları yapabiliyorum. (user modu). Ancak
pardus'ta halen yapamadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa yazarsa
sevinirim.
Yanlışlarımı bilenler düzeltsin lütfen.

Teşekkürler.

4.03.2007 tarihinde Aydin Deniz Senler <asenler at yahoo.com> yazmış: