[Pardus-kullanicilari] php paketinde ctype disable olarak geliyor

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
2 Mar 2007 Cum 19:47:44 EET

02.03.2007 tarihinde Remzi Düzağaç <remzi.d at gmail.com> yazmış:

> Merhaba
> php pisi paketi default olarak php yi --disable-ctype parametresi ile
> kuruyor ancak

phpmyadmin ctype ı kullanıyor ve dolayısıyla hata veriyor.
> ctype ı enable etmenin veya phpmyadmin i farklı birşekilde kullanmanın
> yolu var mı ?
> phpmyadmin i pardusda daha önce kullanmış arkadaşlar yardımcı olursa
> sevinirim

Bende phpmyadmin 2.9.1.1 mevcut ve bu sorun yok. Sanırım en yeni sürümde(
2.10.0.1) ctype'ı kullanmaya karar vermişler. Geçici olarak
http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-programlama/2007-February/004721.htmladresindeki
yönergeleri takip ederseniz kendinize özel pisi paketi
oluşturarak bu durumu aşabilirsiniz. Ancak her yeni svn sürümü çıktığında bu
işi tekrarlamak gerekecek...

Bahadır Kandemir'in dediğine göre ctype henüz kararlı değil. O yüzden
mod_php paketine dahil edilmiyormuş. Şu durumda çözüm ne olur bilemiyorum.