[Pardus-kullanicilari] gcc ile derleme problemi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Mar 2007 Cum 17:05:06 EET

On Friday 02 March 2007 12:57:36 Murat Gezer wrote:
> Evet satirbasi isaretinden sonra duzeliyor. Ancak bu sefer de aklima
> takilan konu su neden diger dagitimlarda bu sorun cikmiyor. Belki
> dogrusu alt satira gecmektir ama benim yazdigim kodda sonuc olarak C
> standartlarina gore dogru. Neyse problem bu sekilde cozuldu ama genede
> bence sorun.

 Ortada bir "sorun" yok, kod da kritik bir hata yok, gcc kodu derliyor,
çıktıyı stdout a iletiyor vs. Yazdığınız kod çıktı üretiyor ama \n
yani "newline - yeni satır" işareti koymadığınız için çıktıyı görmüyorsunuz.

export PS1='\u@\h \w \$ '

 yazdıktan sonra bir daha eski kodunuzu çalıştırınca çıktıyı görebilirsiniz.
Eğer böyle daha rahat edeceğinizi düşünüyorsanız kodun ilk haliyle çıktıyı
ekrana basan ortak bir PS1 değişkeni belirleyip $HOME/.bashrc içinde
tanımlayarak kullanabilirsiniz. Hatta bu değişkenle oynamak bazı öğrencilerin
hoşuna da gidebilir, kendileri için özelleştirebilirler.

> not: sonuc olarak C dersi alan bir cok ogrenci bu tarz kod yazip hata
> aliyor. Sonrada Pardustan soguyor. Zaten bana da ogrencilerimden geldi
> bu sorun.

 Evet bu işin doğrusu, yazdığı kodun çıktısını niye göremediği, bu durumun
neden sistem hatası olmadığı, neden \n kullanılmasının daha uygun olacağı
gibi bilgileri bu öğrenciye öğretmek ki öğrenci de programını yazarken özel
karakterlerin kullanımı ve yazdığı programın kullanıcısının ayarlarına göre
değişiklik gösterebileceği gibi durumları önceden kavrasın.