[Pardus-kullanicilari] acı bir gerçek

Bunyamin VICIL arianus at gmail.com
27 Haz 2007 Çar 00:50:30 EEST

2000-2001 eğitim sezonunda Selçuk Üniversitesi'nde bir hocamızın desteği ile
bir dönem linux dersi görmüştük. felsefe beni o kadar etkilemişti ki yıl
sonu yazdığım projemin kaynak kodlarını internet üzerinden ve yazılı olarak
proje sergisinde arzu edenlere sunmuştum. 2002 yılında girdiğim firmada
linux'a hep mesafeli durulmuş serverları linux yapmamız gerektiğini ısrarla
söylememe rağmen bilmedikleri bir işletim sistemini kontrol etmenin zor
olacağına beni ikna etmişlerdi. tabi başlarda linuxla alakalı problemlerim
olduğunda hiç kimse yardımcı olmuyor ya da aldığım yardım bana yetmiyordu.

2004 yılında kendi bilişim firmamı açtığımda öncelikle kendi kişisel
bilgisayarım olmak üzere şirket içerisinde üç adet makineye redhat el3
kurdum. elbette problemlerle karşılaştım ama yardım isteklerim tek tek
yüzüme kapandı. ve aşık olduğum felsefenin meyvesinden iyice soğumaya
başladım...

tam bu sırada pardus diye birşey duydum. duydum diyorum çünkü iyice linux
dünyasının dışına çıkıp istemeye istemeye windowscu olmuştum. ki 94ten beri
kullandığım işletim sistemlerinin hepsi windows türevleriydi. hemen o
heyecanla pardusu kurdum. ilk kurduğum sürüm hangisiydi hatırlamıyorum ama
linux alevi tekrar canlandı içimde. ama sadece evde kullanabiliyordum.
ofisteki bilgisayarıma kurmaya pek cesaretim yoktu.

daha sonra biraz mecburi, biraz da sinir yollu windows'ta yedekleri alıp,
kökten format attım sisteme. pardus 2007.1 kurdum ofisteki pcye. biliyordum
ki geçiş zor olacaktı. çünkü kullandığım programlar yoktu. muadilleri vardı.
ve korkuyordum açıkcası soru sorunca cevap alabilecek bir muhatap bulabilir
miyim diye. aslında dışarda bilişimci arkadaşlarla hararetli konuşmalar
yaparken habire pardus'u savunuyordum ama kendim kullanmıyordum.

ne mi oldu ocak ayı itibari ile pardus'a geçtim. ati ekran kartı beni 3 ay
boyunca çıldırttı ama işlerime devam ettim. evet dreamweaver yoktu ama ben
kwrite ile kodlamayı daha zevkli buldum. photoshop yoktu ama her ne kadar
alışamasam da gimp ile onlarca tasarım çıkarttım. o çok alıştığım ve 9
yıldır kullandığım cuteftp gitmiş yerine ondan binlerce kez daha kuvvetli
konqueror gelmişti. ve sorduğum her sorunun cevabını az da gecikmeli dahi
olsa muhakkak bir yerlerde buldum.

korkularımın yersiz olduğunu anladım. parduscuyum, pardusu seviyorum.

"ülkemi seviyorum, pardus kullanıyorum..." bVICIL - 2007