[Pardus-kullanicilari] root parolası

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
21 Haz 2007 Per 22:26:48 EEST

Merhaba,

Burada aklıma şöyle bir soru takıldı: Pek çok dağıtım X ekranına root
haklarıyla erişimi öntanımlı olarak kapatıyor. Eğer whell grubu root
yetkisinde ise bu bir çelişki olmuyor mu? Ayrıca özellikle internete
çıkarken normal kullanıcı ile çıkılması tavsiye ediliyor ki böylece
virüs v.s saldırıları sistemi etkileyecek yetkilerde olmayacak.  Ya da
eğer whell grubuna dahil olan bir kullanıcının parolasını ele geçiren
vatandaş her şeyi yapabilecek demektir?

Bu konuda sudo ile yapılacakları sınırlandırabilir miyiz?

Teşekkürler.

21.06.2007 tarihinde Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> yazmış: