[Pardus-kullanicilari] root parolası

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
21 Haz 2007 Per 16:22:09 EEST

21.06.2007 tarihinde Cem TURGUT <cemturgut at gmail.com> yazmış:

> Mail grubundan gelen tüm mailleri okuyup bilgilenmeye çalışıyorum. Bu
> konuda kafama takıldı. Diyelim ki birine kullanıcı hesabı açtık ve wheel
> (yanlış yazmadıysam tabi) yetkisi verdik ama root parolasını bilmesini
> istemiyoruz. Bu şekilde kötü niyetli ise vatandaş root parolasını
> değiştiremez mi bu bir ikilem değil midir? (örneğin bir arkadaş otelde
> çeşitli dillerdeki kullanıcılar için farklı kullanıcılar açmayı düşünmüştü)

merhaba,

wheel grubu sistem yöneticisi olan kullanıcıları içerir. bu durumda olan
kullanıcıları wheel grubuna eklememeniz gerekir.
isteseniz bir kullanıcı açın ve wheel grubuna katmadan onunla root parolası
ile ilgili bir şeyler deneyin. olmayacaktır...

güvenlik konusunda aşırı rahatlık ile paranoyaklık arasında bir yerde durma
taraftarıyım. fiziksel güvenlik sağlandıktan sonra
bu seviyedeki bir güvenlik bence yeterlidir. aksi takdirde bir
çalışan/kurulan cd ile veya windowstan birkaç tıklamayla
istenilen yapılacaktır.

kolay gelsin...