[Pardus-kullanicilari] dhcp den ip alamıyorum

Mehmet Türkoğlu mrturkoglu at gmail.com
20 Haz 2007 Çar 17:30:54 EEST

size ubuntudaki çıktıyı veriyorum. pardus ta aynı makinede. ipyi doğru verip
vermediğimi defalarca kontrol ettim. bir de normalde wirelesstan giriyorum
internete ama şu an wireless kesildiği için kablo taktım. ubuntuda kabloya
geçince başka bir ip adresi aldı. halbuki burada mac adresine göre ip
veriyor dhcp ben de komut satırından kendi ip mi atadım. başka ip aldığımı
internete erişemediğimden anladım. kendi ipmi atayınca sorun düzeldi.
pardusta da ipyi atıyorum ama ne proxye ping atabiliyorum ne de başka bişey
yapabiliyorum. ağdaki bilgisayarları da göremiyorum. bakalım şimdi
2007.2nin kurulum cdsini indiriyorum. format atıp baştan kurmayı
deneyeceğim.
2007.1 i upgrade etmiştim.
# ifconfig -a
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:1B:24:01:41:96
          inet addr:192.168.211.172  Bcast:192.168.211.255  Mask:
255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::21b:24ff:fe01:4196/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:33672269 (32.1 MiB)  TX bytes:1688511 (1.6 MiB)
          Interrupt:18

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:1B:77:09:4D:DA
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:275306575 (262.5 MiB)  TX bytes:12399197 (11.8 MiB)
          Interrupt:16 Base address:0xa000 Memory:d8000000-d8000fff

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:984 (984.0 b)  TX bytes:984 (984.0 b)