[Pardus-kullanicilari] grub sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 14:20:38 EEST

19.06.2007 tarihinde kaangoktas at silivrihaber.net <
kaangoktas at silivrihaber.net> yazmış:

> Merhaba
>
> Deneyimli kullanıcı olmama rağmen bir sorun yaşadım ve çözüme ihtiyacım
> var.
>
> Pardus kurulu bilgisayara ihtiyaçtan ötürü Windows kurduk. Ancak grub
> silindi.
>
> Grubu tekrar geri getirmek istiyorum.
>
> Pardus ve Windows un yüklü olduğu diskler ayrı. (Pardus hdc, Win hdd)
>
> Yardımcı olabilir misiniz?

merhaba,

Pardus kurulum cdsi ile sistemi başlatın, devam edin, GPL lisansını
onayladığınız kısma gelince
ctrl+alt+F1 tuşlayıp konsola düşün. sırasıyla şu komutları verin:

grub
root (hd     <---------------ardından tab tuşuna 2 sefer basın seçenekler
listelenecektir.
eksik kısmını tamamlayın. mesela (hd1,0) gibi, zaten listede dosya
sistemleri yazacağından hangisinde
pardus kurulu olacağını göreceksiniz.
grubu master olan diskin başına kurmak için de
setup (hdX) komutunu verin, burada X 0,1 gibi rakamlar olacak. (Pardus'un
olduğu diski biostan master yapmanız gerekebilir.)
quit
reboot

ardından tahminim windowsu gruba eklemeniz gerekecek. bunun için
tasma>sistem>seçenekleri>önyükleyici yöneticisi işinizi görecektir. görmezse
aşağıdaki link daha detaylı:

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Windows_%C4%B0%C3%A7in_GRUB_Ayarlar%C4%B1

kolay gelsin...