[Pardus-kullanicilari] Terminal ( konsol ) programları

Cihan Kaya kayacin at gmail.com
16 Haz 2007 Cmt 22:54:17 EEST

16.06.2007 tarihinde Mehmet <yazanadam at ttnet.net.tr> yazmış:

> İyi akşamlar;
>
> Uzun zamandır kafamı kurcalayan bir noktayı paylaşmak istiyorum;
> Programlar -> altında biri sistem bölümünde yer alan konsole adlı
> terminal  programı ve yardımcı programlar altında yer alan yakuake adlı
> bir başka terminal programı var. Bunlar birbirinin aynı mıdır? Ve niye
> iki tane terminal programı var? İki tane terminal programının olması
> sistem kararlılığını bozmaz mı?
>

> Mehmet

yakuake  normal terminalden farklı olarak f12 tuşuna bastığınızda
masaüstünün üst kısmından çıkar ve yeniden f12 ye bastığınızda kaybolur. ama
mesela konsolda bir işlem apıyorsanız yakuake kaybolmasına rağmen işleminiz
devam eder. eğer konsolda çok işlem yapıyorsanız veya her seferinde
Programlar -> sistem-> konsole yoluyla veya alt+f2 kombinasyonuyla konsol
açmak istemiyorsanız yakuake ideal. onun hariçinde ikiside konsol için.

--
'Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/