[Pardus-kullanicilari] pisi paketleri

Yazan Adam yazanadam at ttnet.net.tr
16 Haz 2007 Cmt 11:25:30 EEST

Dün öğleden sonra sorunu çözdüm. contrib deposu düzgün biçimde çalışmaya başladı ve depoyu aktive eder etmez Opera'yı indirdi ve kurdu. Bu arada bir iki programcık daha indirip kurdu işime yarayacağını düşündüğüm.
Sanırım sorun depo adında Pardus kullanılmasından kaynaklanıyormuş. Zira depoya Pardus'dan başka bir ad verip, üste taşıyınca çalışmaya başladı.
Fakat depo değişikliğini yapmadan önce iyice emin olmak için contrib deposunun adını Firefox'a yazınca " xml ayrıştırma hatası " verdi. Emin olmak için birkaç kez aynı işlemi yineleyince de sonuç değişmedi.
Bu arada contrib deposu çalışmaya başlayıp da yeni paketlerden soldaki liste kategorilerinin sonundaki rakamları görünce oldukça telaşlandım diyebilirim. Zira paketler deposundan daha fazla programın contrib deposunda olduğuna işaret ediyordu. Ve bu programlardan işime yarayanları sabit diskime kurunca yer kalmayacağının düşünerek oldukça kaygılandım; hele yeni gelecek programları ve olası güncellemeleri düşününce kaygım daha da arttı.
Yeri gelmişken hemen belirteyim; system info'ya göre sabit diskimin toplam kapasitesi 42 Gb ve şu ana kadar kullanılan toplam alan 8 Gb civarı. Kurmayı planladığım programların toplam boyutuysa Pisi'ye göre 900 Mb civarında. İlerideki paketleri ve güncellemeleri ve yeni dönemde network uygulamalarımla yazın çalışmalarımı ve gerek yazın alanında olsun gerekse diğer alanlarda olsun yapacağım diğer çalışmaları da düşünerek sabit disk kapasitesinin yeterliliği konusunda oldukça kaygılanmaktayım.

Bu arada, bir türlü yakamı bırakmayan eski eşimden kaynaklanan olaylardan ve sağlık sorunlarımdan  - havaların hali herkesin malumu - dolayı durumu dün bildiremedim. Konuyla ilgili yardımı olan herkese çok teşekkür ediyorum.

                                                  Mehmet