[Pardus-kullanicilari] ekran cozunurluk olayi

Alper Somuncu alpersomuncu at gmail.com
12 Haz 2007 Sal 23:57:26 EEST

Merhaba Adil Bey,

# 915resolution -l

komutundan sonra,

# 915resolution 3c 1152 864

komutunu yazalım. Karşımıza "*Patch mode 3a to resolution 1280×800 complete*"
şeklinde bir yazı geldiyse eğer sorun yok demektir.

Ctrl+Alt+Backspace tuş kombinasyonuyla yeni ekran çözünürlüğümüzü
görebiliriz. Fakat, bu kalıcı bir değişiklik değildir. Sistem başlangıcında
ekran çözünürlüğü yeniden eski çözünürlüğe dönecek. Bunu kalıcı hale
getirmek için masaüstündeyken Alt+F2′ye basalım ve;

kdesu kwrite /etc/conf.d/915resolution

yazalım. Root şifremizi girdikten sonra bu dosyanın sonuna, *3c= "1152
864″*satırını ekliyoruz ve kalıcı hale getiriyoruz.

*Not1: Bu değişikliği yaptıktan sonra xorg.conf dosyasında da screen
bölümünde çözünürlük kısmına 1152×864′ü eklemeyi ihmal etmeyin.
Not2: 3c modu örnek olarak verdim. 915resolution -l komutunu verdikten sonra
karşınıza gelen herhangi bir modu seçebilirsiniz.

*12.06.2007 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazmış: