[Pardus-kullanicilari] harddiskteki bozuk sektörlerin bulunması

Cihan Kaya kayacin at gmail.com
12 Haz 2007 Sal 13:30:07 EEST

11.06.2007 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazmış:

> badblocks komutu ile yapabilirsiniz
>
> --
> Onur Küçük                                      Knowledge speaks,
> <onur.--.-.pardus.org.tr>                       but wisdom listens

programı kullandım ve ekranda birsürü bozuk sektör numarasını yazdı. sormak
istediğimse şu: ben programı badblocks /dev/hda8 diye kullandım. sadece bu
komut sektörlerin bulunup işletim sisteminin buraya veri yazmaması için
yeterli mi, yoksa -w parametresini falan mı eklemek gerekli? bir diğer sorum
ise mesela ben hda8 ile başka bir sürücüyü birleştirdim veya sürücüyü ikiye
böldüm. yeniden badblocks programını kullanmama gerek var mı?

--
'Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/