[Pardus-kullanicilari] harddiskteki bozuk sektörlerin bulunması

Cihan Kaya kayacin at gmail.com
11 Haz 2007 Pzt 00:49:02 EEST

öncelikle herkese selamlar.
sabit diskimde bozuk alanların olduğundan şüpheleniyorum. sebebi ise bazı
dosyaları bir sürücüden öbür sürücüye kopyalarken birden harddisten, içeride
sanki kompresörle kazı çalışması yapılıyormuş gibi seslerin gelmesi,
sistemin takılması  ve sonunda dosya kopyalanamıyor hatasını vermesi. ayrıca
zamanında 2 ayda indirdiğim 3.6 gb lık suse isosunda md5sum değerini
hesaplamak istediğimde gene benzer sesler gelip ardından girdi-çıktı hatası
diye hata vermesi. ve biraz daha vahimi sorun tek sürücüde de sınırlı değil.
dosyayı bir daha kullanamama ihtimalinden dolayı harddiske dosyaları atmaya
korkuyorum. acaba linuxda harddikteki bozuk sektörleri bulup sistemin buraya
dosya yazmamasını sağlamanın bir yolu var mı?

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
--
'Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/