[Pardus-kullanicilari] 1.2 gb'lık dosya kcore

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
10 Haz 2007 Paz 23:32:34 EEST

/proc
aslında disk üzerinde olmayan sanal bir dizindir.

pnpdump,lspci,dmesg gibi bir yerlerde rastlamış olabileceğiniz araçlar,
aslında /proc içindeki girdileri okurlar.  /proc altındaki dosyalar donanım,
çalışan süreçler, programlar gibi uzun bir listeyi içermektedir.

/proc/kcore
Bu dosyayı açmanız tavsiye edilmez; zira sisteminizin afallamasına sebep
olabilir. Aslında memory dump dediğimiz şeydir; o an kullanılan fiziksel
hafızanın dökümüdür. Eğer Windows XP ya da 2000'i kurcaladıysanız; bu
sistemlerin bir çökme durumunda hafızanın bir kopyasını disk dosyası olarak
oluşturabildiğini farketmişsinizdir. Bu tip dosyalar, sistem
programcılarına, sistemdeki arızaları tesbit etme şansı tanıyan faydalı
araçlardır. İşte GNU/Linux sistemleri üzerinde, hafızaya istediğiniz anda
direkt olarak ulaşma şansınız bulunmaktadır. Nitekim, bu dosyayı isterseniz
sabit diskinize kopyalayabilir ve daha sonra inceleyebilirsiniz. Hatta bunu
Windows üzerinde bile incelemeniz mümkündür.

devamı ve fazlası :)

http://pozitifpc.com/gnu-linux/proc-d-z-n-n-n-g-zem.html

kolay gelsin.

10.06.2007 tarihinde Cihan Kaya <kayacin at gmail.com> yazmış: