[Pardus-kullanicilari] İzinleri değiştir

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Haz 2007 Paz 17:30:38 EEST

> USB'den bağladığım tüm disk/bellekler /media/
> dizini altına ve yalnızca ROOT
> kullanım yetkisi ile bağlanıyor, dolayısıyla
> normal kullanıcının yazmasına
> izin vermiyor.

 Normalde fat ntfs gibi dosya sistemleri remevable grubunun yetkisiyle
bağlanıyor. Kullanıcınız bu gruba dahil olmalı (normal pardus
kurulumunda zaten ekleniyor)

> Root olarak giriş yapıp izinleri değiştirmek
> istediğimde de "yeterli yetkiniz
> yok" diyor.
> Root'dan daha yetkilisi kimse "o" olmak istiyorum,
> lütfen!

 Root olarak giriş yaptığınızda bazı ayarları bozmuş olabilir misiniz ?
sistemde root dan daha yetkili biri yok çünkü.

 Disklerinizi başka bi sistemle ortak kullanıyorsanız güvenli kaldır /
güvenli ayır yaparak sistemden ayırmalısınız.

 Bir de karanlıkta atış yapmayalım, /media altında bağladığınız aygıt
için oluşturulan dizinin yetkileri ve sahipliği nedir ?

 ls -alhd /media*

 komutunu kulanabilir ya da grafi arabirimden dizine sağ tıklayarak
kontrol edebilirsiniz.