[Pardus-kullanicilari] Virtual Box Çözünürlük

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Haz 2007 Cmt 16:46:06 EEST

On Sat, 9 Jun 2007 16:06:22 +0300
"Cem TURGUT" <cemturgut at gmail.com> wrote:

> Onur bey kusura bakmayın ama google'dan ve virtualbox'un kendi
> sitesinden yaptığım aramada bir türlü dediğinizi bulamadım.

 Pardus da virtualbox-guestadditions pakedi
ile /usr/share/VirtualBox/Additions dizini içine konan bir iso dosyası
geliyor. Sisteme bağlayıp içindeki guest araçlarını kullanabilirsiniz.

 VBoxLinnuxAdditions.run dosyasını çalıştırmak gerekiyor sanırım. Ama
virtualbox kullanmıyorum, bilen biri iyi açıklayacaktır.

> Tamamiyle pardusa geçecek bir arkadaşım bu ama cesaret vermek için
> denemesini istiyorum öncelikle. Kendi masa üstü makineme kurduğumda
> sorun yaşamadım. Onda da küçük çıkmıştı ekran ama 1024x768 değerini
> xorg.conf'a el ile eklediğimde sorun çözüldü. Aynı kurulum dosyası
> ile kurmuştum :(

 Virtual bir sistem altında kullanacağınız işletim sisteminin
peformansını ölçmeniz çok kolay değil. Gerçek sistemler olmadığ için
basit bir pürüzle ciddi performans kayıpları yaşayabilirsiniz (tabi
konuda uzmansanız ve işlemciniz vxe vs. destekliyorsa durum farklı).

 Çalışan CD ile denemek daha iyi bir çözüm olabilir.