[Pardus-kullanicilari] isletim-sistemi-degistirmek-din-degistirmek-gibi/

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
9 Haz 2007 Cmt 14:36:42 EEST

Anlaşılmayan bir kaç noktanın olduğu kanaatine vararak size burada bir
şeyler açıklamak istiyorum. Öncelikle ister posta listesinde isterse bir
başka konuşma ortasında olunursa olunsun evladım ve buna benzer tabir
çeşitlerinin arada yaş farkı olsa da hatta kişisel ilişkiler içinde
samimi bile olsanız bu postayı alan bunca insanın arasında
kullanılmasının tabiri kullandığınız kişiyi memnun etmeyeceğini
belirterek listenin uzun süredir takipçileri olan insanların bana göre
genel düşüncesini dile getirmek isterim.

Bu noktadan sonra değinmek istediğim bir başka konu ise insanların
Pardus projesinde yer alan bazı nüansların yanlış anlaşılması konusunda
olacak. Tübitak kanunla kurulan bir kuruluş olmasına ve bütçeden pay
almasına rağmen tüm kaynakları vergilerden sağlanmamaktadır.

Bu konu için ayrıntılı bilgiye Tübitak'ın kuruluş kanunu içinde yer alan
9. madde üzerinden ulaşabilir ve kurumun diğer gelir kaynaklarını
görebilirisiniz. Tübitak'ın özerkliği konusunda lütfen kuruluş kanunun
1. maddesini dikkatlice okuyun.

Ayrıca şahsen mesajınızda çok çirkin bulduğum bir nokta ise "kesilen
vergi" kısmıdır. Bizler bu ülkenin vatandaşları olarak vergiyi
gelirimizin üstüne konan bir haraç gibi görmeye devam ettiğimiz takdirde
insanların vergi kaçırmaya devam edeceği çok aşikardır. Vergi kişinin
devlete ondan edindikleri karşılığında onun bekaasını sağlamak amacıyla
ödediği bir destek hatta bir katılım payıdır. O halde bizlerin bizden
vergi kesildiğini düşünmesi yerine bizim vergimizi ödediğimizi
düşünmemiz gerekir.

Bu noktada bir kaç küçük noktaya daha değinmek istiyorum. Tübitak'ın
özerk olduğunu bile bile onun bir enstitisünün kar etmek amacı ile
yaptığı bir yatırımın devletin kar etme amacı gütmediği bir proje olarak
göstermek son derece yanlış. O yüzden artık Pardus'un bir devlet projesi
olduğunu düşünmek yerine devletten destek alarak yaşayan bir özerk proje
olduğunu ve devletin bu projeye destek amacının kar etme saikini de
kapsadığını unutmayalım.

Bu kısa ve genel açıklamadan sonra yazılan yazının bu listede
tartışılmasının gerekliliği konusuna gelelim...

*-- Pardus kullanıcılarının genel olarak sistem, kullanılabilirlik,
yaşanan sorunlar ve pratik ipuçları gibi konularda haberleşmesi için
kullanılan e-posta listesidir.

*Bu metin kullanıcı listesini tanımlayan metin olmaktadır. Listenin
amacı Pardus üzerinde yaşanan sorunların ve bu sorunlara bulunan
çözümlerin tartışılması ayrıca Pardus kullanıcılarından geri besleme
alarak sistemin ilerleyen aşamalarında nasıl geliştirilmesi konusunda
veri almaya çalışmaktır. Hal böyle olduğuna göre Linux ile Windows gibi
ortamın karşılaştırıldığı ve bir yazının -ki bu yazı içinde son derece
eksik bilgilerle yazılmış ve insanlarda yanlış fikirler uyandıracak
hatalarla bezelidir.- bu listede tartışılmasının trafiği zaten yüksek
olan listenin verimliliğini düşüreceği aşikardır. O yüzden istenmeyen
posta olarak görülmesi son derece doğrudur

Son olarak sizin tehdit olarak algıladığınız konuya değinelim. Liste
yöneticileri bu işi genelde gönüllülük esasına göre yapan ve bu işin
karşılığında bir teşekkür bile beklemeyen insanlardan oluşmaktadır.
Bunun yanı sıra bu kişilerin çoğunun sosyal hayatının sınırları
odalarının kapısına kadar yaklaşmasına rağmen hepsi canla başla görevini
sürdüren insanlardır. Sizin de kabul edeceğiniz gibi hayatın her
alanında bazı kurallar ve bu kurallara uyulmamasının sonucunda kişilerin
karşılaşacağı yaptırımlar mevcuttur. Bu durumda listede sebepsiz uzayıp
giden tartışmaların önlenmesi amacıyla yapılan bu uyarıyı tehdit olarak
algılamak çok yanlıştır.

Ben bu konu ile ilgili bir daha konuşmayı düşünmüyorum. Liste yöneticisi
arkadaşlara da bu güne kadar ki sakin tutumları için de teşekkür ediyorum
*

*