[Pardus-kullanicilari] proxy, firewall, pardus ve pisi portu, dns server

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
9 Haz 2007 Cmt 09:04:27 EEST

Mehmet Türkoğlu yazmış:
> Merhaba
> Çalıştığım şirkette bütün internet portları kapalı ve tamamen proxy
> üzerinden internete çıkabiliyoruz. İnternete girebilmem için benim
> wireless mac adresimi aldılar ve  bana proxyden bir hesap açtılar.
> firefox ve konquerorda gerekli ayarları yaptım ve internete
> bağlanabiliyorum. Yalnız pisicik internete bağlanamıyor. Bunun için
> talepte bulundum bana pisinin hangi portu kullandığını sordular. Pisi
> hangi portu kullanıyor acaba? Ya da proxy arkasından pisi internete
> nasıl bağlanabilir? Bir de şirketin kendine ait dns serverlar var.
> [...]

Tasma içerisinde ve İnternet ve Ağ ayarları altında Vekil Sunucu kısmı
var orada Elle Belirtilen ayarları seçerek FF'de yaptığınız ayarları
yapmanız yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Eğer bu yeterli olmaz ise henüz PISI-KGA'da proxy desteğinin KDE
entegrasyonu olmadığını düşünebiliriz. O zaman da proxy ayarlarınızı
/etc/pisi/pisi.conf dosyasına girmeniz gerekiyor.

# ftp_proxy = None
# http_proxy = None

Satırlarını

ftp_proxy = 192.168.1.1:8080
http_proxy = 192.168.1.1:8080

haline getirmeniz gerekecek. Buradaki ip numaraları proxy sunucunun ip
numaraları olacak. Kullanıcı adı şifre var ise onu da "kullani:sifre@"
seklinde ip nin önune yazmanız gerekir.

DNS için de TASMA'dan Ağ yöneticisinde İsim Servisi Ayalarından DNS
sunucularının ip adreslerini girebilirsiniz.

Kolaylıklar,

--
http://www.yapay-zeka.org
http://www.ergin.altintas.org