[Pardus-kullanicilari] Ati ekran kartını tanıtmak...

Nuri Sevinç nsevinc at oldeye.com
7 Haz 2007 Per 12:09:14 EEST

İyi günler,

bu tip sorular uzun zamandır soruluyor fakat yeni bi hata olarak karşıma
çıktı şimdi.

Atinin çıkarttığı son driver ile kurulumu yapıyorum. Beryl kurmak için
yazılmış bir klavuzdan ati ayarlarını nasıl yapacağımı belirttiği
şekilde ayarladım.

İşlem bittikten sonra glxinfo | grep direct diye baktığımda

direct rendering: Yes

çıktısını veriyor. Fakat beryli çalıştırmaya çalıştığımda hata veriyor
yine, neyse bunu geçtim diyelim. Sistemi resetledikten sonra tekrar
açıldığında yine bakıyorum 3D özelliği açıkmı diye ancak

direct rendering: No

çıktısını alıyorum. Daha sonra update-opengl xorg-x11 komutunu
çalıştırıp tekrar denemek istiyorum fakat bu seferde

*glxinfo: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open
shared object file: No such file or directory

*şeklinde bir hata alıyorum.

Bu sorunu nasıl aşabilirim acaba ?