[Pardus-kullanicilari] FLy + Mustek Gsmart mini webcam sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Haz 2007 Çar 17:22:11 EEST

> Bus 003 Device 006: ID 055f:c220 Mustek Systems, Inc. gSmart mini

 Kameranız bu sanırım, gspca sürücüsü kullanıyor.

> cıktısı lsusb yazınca geliyor ve amsnde camera gondermeye
> calıstıgımda türü IP-Restrict-NAT
> Dinleme durumu false
> güvenlik duvarı yada yönlendirici (router) ardındasınız
> webcamsn eklentisi yüklendi
> kamera eklentisi -capture- yüklendi yazıyor ayrıca

 Modeminiz üzerinde port yönlendirmesi ya da benzeri bir işlem yapmanız
gerekiyor sanırım. Amsn kamerayı bulmuş ama görüntü iletemediğini (ağ
yüzünden) söylüyor.

> sane-find-scanner deyince

 sane ya da scanimage i pek tavsiye etmiyorum ama

> cıktısını alıyorum son olarak scanimage -L deyince
> scanimage -L
> device `v4l:/dev/video0' is a Noname Mustek Gsmart Mini virtual device
> cıktısı geliyor

 o da kamerayı bulmuş zaten.

 Yanlış yerden kamerayı ayarlıyorsunuz. Tasma altındaki araç dijital
fotoğraf makinalarına ulaşmak için kullanılıyor. Webcam ler daha çok TV
aygıtı gibi çalışırlar, sürücüde sorun çıkmadığı sürece ayarlamanız
gerekmez :)

 Amsn programında calısmıyor tasmada elimle yeni kamera

 Bir konsol aracı açıp (programlar -> sistem -> konsole mesela)

 test-webcam

 komutunu çalıştırın, büyük ihtimalle görüntü alacaksınız. Sizin
sorununuz daha çok amsn in kamerayı düzgün çalıştıramaması ya da ağ
üzerinden görüntüyü iletememesi durumu gibi.