[Pardus-kullanicilari] Ynt: yeni pardus kullanıcıları

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
5 Haz 2007 Sal 09:42:14 EEST

Emre bey ben birkaç yıl İnternet kafe çalıştırdım. Kafemi geçtiğimiz
yıl sonunda devrettim. Kasım-Aralık aylarında Pardus ile denemeler yapma
şansım oldu. Gördüm ki; çoğu insanın kafasındaki "oyunlar yüzünden
İnternet kafelerde Pardus olmaz" önyargısı çok da doğru değil. Çünkü:

1. İnternet kafelerde en çok oynanan oyun hala Counter Strike. Bunun
nedeni de takım halinde oynanabilmesi. Linux'ta bu isteğe yanıt
verebilecek son derece başarılı oyunlar mevcut.
2. Özellikle ilkgençlik çağında olanlar, yeni; kimsenin bilmediği şeyleri
keşfetmeyi çok seviyor. Linux oyunları içinde onların bu duygularını
tatmin edecek cidden iyi oyunlar var.
3. Knight Online ve benzerlerinin hem Linux alternatifleri fazla, hem de
bir kısmı Pardus altında çalıştırılabiliyor.

Yani Fifa, NFS ve GTA serilerinin grafik kalitesi dışında eksik yok. Bence
gönüllülerle desteklenen bir "Pardus Yaygınlaştırma Ekibi" kurulmalı ve bu
ekip Pardus'un İnternet kafelerde yer edinmesi için çalışmalar yapmalı.
Parola şu: Gençler arasında küçük alışkanlıklar yaratılmasını sağlamak...
Kafelerde, hiç değilse 2-3 makinede Pardus kurulması hedeflenerek
yapılacak bir çalışmanın şansı, çok yüksek. Her gün yenileri çıkan
oyunları takip etmeye çalışan, lisans vb. sorunlarla boğuşan kafeciler,
"alternatif" önerilerin üzerine atlamaya hazır bekliyor zaten. Bir iki
kafede gerçekleştirilecek pilot çalışma, bu söylediklerimin doğru olup
olmadığını kanıtlayacaktır. Forumda izlediğim kadarıyla artık bir kafe
kontrol uygulaması da var. Şimdi gereken, Hüseyin Bilen arkadaşımız gibi
öncülük edecek birilerinin girişimi.

Saygılarımla.