[Pardus-kullanicilari] WebCam Meselesi

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
3 Haz 2007 Paz 16:35:43 EEST

Herkese merhaba!

Ben kopete'de webCam ile görüntülü sohbet edemiyorum; ses alıp
veremiyorum. Gerekli bilgiler aşağıya çıkartılmıştır. Bu arada
internetteki birçok bilgiye müracaat ettim; bir sonuç alamadım.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
--------
WebCam ile ilgili bilgiler:
Marka: PIRANHA 2.0 mega pixel
--------
Kopete > ayarla > yapılandır'a girdiğim zaman görüntü var.
--------
Scanimage -L komutunu terminalden girdiğim zaman şu bilgiler çıktı:
--------
pardus Akmaz # scanimage -L
device `v4l:/dev/video0' is a Noname Generic Vimicro 303b virtu
                       al device
--------
lsusb komutunu yazdığımda şu bilgiler çıktı:

pardus Akmaz # lsusb
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 002: ID 0ac8:303b Z-Star Microelectronics Corp. ZC0303 WebCam
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
--------
konsole'de test-webcam komutunu verdiğim zaman görüntü geliyor.
--------
Bu arada Amsn ile de görüntülü ve sesli bağlantı kuramıyorum.
Amsn'de >hesap > seçenekler > diğerleri > kamera ayarları'na girdiğim
zaman şu iletiyi alıyorum:
Türü IP-Restrict-NAT
Dinlenme durumu false
Güvenlik duvarı ya da yönlendirici (router) ardındasınız
Webcamsn eklentisi yüklendi.
Kamera eklentisi -capture yüklendi