[Pardus-kullanicilari] Interneti olmayan bir bilgisayara Program ekleme

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
30 Tem 2007 Pzt 18:11:24 EEST

30.07.2007 tarihinde Abdullatif KABAN <abdullatif.kaban at gmail.com> yazmış:

> Arkadaşlar evdeki bilgisayarıma da Pardus kurdurm. İşyerinde tüm internet
> ihtiyacımı giderdiğim için evdeki bilgisayarı intertenete bağlamadım. Bu
> haldeyken evdeki bilgisayara yüklemek istediğim paketleri nasıl
> taşıyabilirim. Bunun bir yolu yordamı var mıdır? Teşekkürler

resmi depo olan bu adresten http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2007.2/
veya katkı deposu olan bu adresten
http://paketler.pardus.org.tr/contrib-2007/
istediğiniz programın pisi paketini indirip interneti olmayan bilgisayarda
çift tıklayarak
kurabilirsiniz. ama programın bağımlılıkları varsa önce onu kurmanız
gerekir.
bunun için internet olan bilgisayarda konsoldan pisi info paket_adı komutunu
verin ki bağımlılıkları var mı, varsa neler öğrenebilin.

mesela ben touchpad'im için bu uygulamayı kurmak istediğimde aldığım sonuç:

Selim at asus ~ $ pisi info ksynaptics

Paket pardus-2007.2 deposunda bulundu:
Ad: ksynaptics, versiyon 0.3.1, sürüm 7, inşa 7
Özet: Synaptics touchpad yapılandırma aracı
Açıklama: Ksynaptics synaptics touch pad yapılandırma aracı olarak
kullanılan bir KDE yapılandırma merkezi birimidir.
Bileşen: desktop.kde
Sağladıkları:
Bağımlılıklar:kdebase libsynaptics
Dağıtım: Pardus, Dağıtım Sürümü: 2007
Mimari: Any, Yerleşik Boyut: 572835
Ters bağımlılıklar:

Selim at asus ~ $

koyu yazdığım yerde görüldüğü gibi bu paketi kurmak için kdebase ve
libsynaptics paketlerinin
kurulu olması gerekiyor. kdebase kurulumda bulunuyor, bu durumda sadece
libsynaptics ve ksynaptics
paketlerini netten çekip flash diske alıp evdeki notebooka bağımlılıktan
başlayarak sırasıyla çift
tıklayıp kurabilirim.

kolay gelsin...