[Pardus-kullanicilari] windows benzeri disk kontrolu

Burak Sezer bburaksezer at gmail.com
29 Tem 2007 Paz 17:37:43 EEST

Linux i?letim sisteminde esasen scandisk gibi bir i?leme gerek yoktur.
Asl?nda Manuel olarak gerek yoktur. Çünkü Linux her aç?l??ta disk
kontrol i?lemini otomatik olarak yapar. Ama baz? durumlarda manuel
olarak yapmak gerekebilir. Bu durumda yap?lmas? gereken i?lem ?udur.
Öncelikle taranacak diski unmount edin. Komut sat?r?nda iken:

fsck

komutunu vermeniz gerekir. Bu komut esasen hangi dosya sisteminde hangi
sorunlar oldu?unu bulmak ve gerekli program? ba?latmakt?r. Yani kendisi
sadece test eder, onarmaz. Sorunu bulduktan sonra o dosya sisteminin
tamir arac?n? çal??t?r?r.

ext2 dosya sistemi için bu arac?n ad? "e2fsck" dir. Ext3 dosya sistemi
için "e3fsck"...

Bu komutlar?n direkt kullan?m? ve parametreleri:

-c :disk üzerinde bad sectör taramas? yapar.
-f :dosya sisteminin temiz olmas? halinde bile kontrol eder.
-y : sorulan tüm sorulara "yes" cevab?n? otomatik olarak verir.

Öncelikle taranacak diski unmount edin...

e2fsck /dev/hda1
e2fsck -f -y /dev/hda1
e2fsck -c /devhda1
Alıntıdır