[Pardus-kullanicilari] Usb Modem-Paket Kurulumu-Java applet(Swiftfox)

Metin Oğuz metinoguz26 at gmail.com
29 Tem 2007 Paz 16:35:24 EEST

İnternete usb modemle sorunsuz bağlanıyordum, konsolda gerekli komutları
verdikten sonra  "connected" uyarısını görmeden konsolu kapatmış oldum
ve  sonrasında bağlanmaya çalıştığımda "br2684ctl[4580]: Fatal: failed
to connect on socket" uyarısı üzerine ve daha önce bu uyarı yüzünden
hiçbir çözüm bulamamış biri olarak Pardus 2007.1'i tekrar
kurdum.Sorunsuz internete bağlandım.

_Sorularım:_

*1.* 2007.1 sürümünü 2007.2 ye yükseltirken paketlerin yedeklerini bir
cd'ye almıştım fakat paketleri alfabetik olarak sırası ile kurayım dedim
fakat hep bağımlılık ile ilgili hata mesajı aldım.Bunun üzerine kernel
paketi ile başlayayım dedim ve kurdum fakat diğer paketlerde kurulumda
yine hata mesajı aldım.Kerneli kurunca paket yöneticisi ve konsol(pisi
up komutu) da ilginç bir şekilde güncellenecek paket yok uyarısı verdi
yani 2007.1 sürümünde kaldım.Bunun üzerine Pardus'u 2.kez tekrar kurdum
ve paket yöneticisi ile 420 MB güncelleme yaptım.

Güncelleme esnasında paketleri yedeğe almanın bir espirisi yok mu ya da
bunlar belli sıraya göre mi kurulur?

*2.  *Daha önce yine sizlerden yardım almış Firefox'a ve Swiftfox'a java
applet kurmuştum.Şu an ise her şeyi aynı yapmama karşın yani
/opt/swiftfox/plugins/ dizinine
/opt/sun-jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so linki vermeme karşın
swiftfox da bu uygulama çalışmıyor.Aynı şeyi Firefox'da
/home/metin/.mozilla dizinine
/opt/sun-jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so linki vererek
başardım.Swiftfox'u kullanmak arzusundayım çünkü sık girdiğim bazı
sitelerde küçük karakter kullanması yüzünden sorunsuz.

Bu kararsızlık neden kaynaklanıyor,swiftfox'u tekrar kaldırıp kurmam
önerilir mi, yanıt evet ise tam olarak nasıl kaldırılır ve java applet
kurabilmem için öneriniz var mı? (Çünkü 2 kez kurdum ama uninstall
aşamasında sanki biryerlerde kırıntılar kalıyor)

*3. *http://www.kgm.gov.tr/images/turkiye.jpg adresinde bilgisayarım hem
firefox'da, hem konqueror'da hem de swiftfox'da kilitleniyordu ve
sizlerden yardım istemiş daha sonra da hata kaydı girmiştim.Ama 2 kez
üst üste kurulumdan sonra bu da hatasız.

Sizce bu kararsızlık değil mi?

*
4.* Usb modemle bağlantılarda konsolda alınan  "_br2684ctl[4580]: Fatal:
failed to connect on socket_"adlı korkutucu uyarının kalıcı olarak nasıl
üstesinden gelinir? En iyi yol  /etc dizininde yer alan ppp dosyasını
bir yere yedeklemek midir?

Yanıtlarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler