[Pardus-kullanicilari] Virtualbox dosya paylaşımı

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
28 Tem 2007 Cmt 09:01:29 EEST

Merhaba,
Anladığım kadarı ile sanal XP ile kurulu XP
arasında geçiş yapmak
istiyorsunuz.
Eğer konu bu ise benim kullandığım yöntemi
açıklayayım:
Sanal XP, Pardus ağını doğrudan görmüyor ama,
paylaştırılan dizniin adını
yazdığınızda onu görüyor. Yani, sanal XP'de ağ
bağlantılarını açıp "yeni
bağlantı ekle" komutunu veriyor, bir-iki evet
sonrasında çıkan
satıra
"\\sizin_pardus_makine_adı\paylaştırılan_dizin"
yazdığınızda o dizini
görüyor.
Bir deneyin isterseniz.
Ancak ben tersini yapamadım. Yani Pardus'ta samba'dan
sanal XP ağını görmeme
rağmen giriş yapamıyor, ".. makine bulunamadı"
mesajı alıyorum.
Siz yapabilirseniz bana da anlatın lütfen.
Kolay gelsin.

27 Tem 2007 Cum tarihinde, can comert şunları
yazmıştı:
> Merhabalar,
> Dosya paylaşım konusu liste arşivlerinden
öğrendiğim kadarıyla haziran ve
> mayıs aylarında da tartışılmış.
> Ama ben virtualbox'un user manuel'inde yazan folder
sharing bölümünü
> uygulamak istedim
>
> /home/fox/Shared
> klasorünü virtualbox için paylaşıma açmak
istedim

> virtual box version 1.4.0 OSE yüklü
> konuk sistemde xp yüklü ve guest additions yüklü
> windows C bölümünde de yüklü
>
> linux altında $VBoxManage sharedfolder add
"SecondLife" -name "sharename"
> -hostpath "/home/Fox/VMShare"
> komutuyla paylaşım klasörü tanımladım ve
windowsta

http://support.microsoft.com/kb/308337 adresindeki
> yönergeleri de uyguladım
> Acaba virtualbox ile ilgili bir şeyleri eksik mi
bırakıyorum?

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta'da