[Pardus-kullanicilari] Bilgisayarımın adı değişti??

Mert Uzbaşlı muzbasli at bunalmis.com
26 Tem 2007 Per 11:18:37 EEST

Selam,

Tartışmaya girmeden bir ipucu vermek istiyorum. Pardusu kurduğunuz da
kendi kullanıcınızı wheel grubuna ekleyin. Diğer herkes için de mesela
"misafir" hesabı açın, wheel grubunda olmasın. Hatta bu hesaba şifre de
koymayın. Bilgisayarınızın başında değilken, bir arkadaşınız sizin
bilgisayarınızı kullanacakken, Pardus menüsünden "Kullanıcı değiştir ->
Oturumu kilitle..." düğmesi ile kendi oturumunuzu kilitleyip yeni
pencerede misafir kullanıcısı ile sisteme giriş yapın. Böylece ne
güvenlik açığınız olmayacağı gibi, bilgisayarınızı kullanan kişi de
sizin kişisel bilgilerinizi ve program ayarlarınızı kurcalamamış olur.
Diyelim birisi misafir kullanıcısında bazı yazılımların ayarlarını mı
bozdu... Ev dizininden ilgili dosyaları silin, öntanımlı ayarlara
dönsün. Misafir olarak bilgisayarı kullanan kişi bir program yüklemek
isterse 2 dakika bilgisayarın başına geçip ctrl+alt+F7 ile kendi
oturumların programları yüklemeleri olasıdır.
*
*Acemi arkadaşların ise wheel grubunda oldukları sürece öğrenme
sürecinde sistemi bozmaları normaldir. wheel grubu olmasa, her işlem
için root şifresi girilse de; öğrenme amacıyla yönetici yetkilerinde
bilgisayar kullanan birisi için kaçınılmaz bir durum değil midir bu? :)
Olağan bir kullanıcı hatasıdır. Doğaldır.