[Pardus-kullanicilari] normal kullanici ile ifconfig kullanarak nasıl ip adresi değiştrilir?

Uğur Çetin ugur.jnmbk at gmail.com
19 Tem 2007 Per 18:41:18 EEST

19-07-2007 17:28 Taner Kurtulus:
> Sorun şu ki; tun/tap kullanarak bir program yazıyorum, ama programın
> da normal kullanıcı modunda çalışmasını istiyorum. Sorun da zaten
> orada başlıyor. root olarak çalıştırdığımda herhangi bir sorun ortaya
> çıkmıyor ama normal kullanıcı iken programda yetki sorunu çıkıyor.
>
> bunu da /dev/net/tun'ın haklarını değiştirerek geçtim:) daha sonra da
> bu tap0 aygıtına ip vermek istedim. /sbin/ifconfig ile ip vermek
> istiyorum fakat aşağıdaki gibi bir sorun çıkıyor :( bunu nasıl
> geçebilirim?
>
> /sbin/ifconfig tap0 10.0.0.1 netmask 255.255.255.0 -arp
> [...]

Pardus altında çomar apisini veya hav komutunu kullanarak bunu wheel
grubundaki kullanıcıların yapmasını sağlamanız mümkün. Çomarla yapılmış
örneklere (konuyla ilgili olarak ağ yöneticisine) bakmanızı tavsiye ederim.

Çomarla ilgili belgeler: http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/comar/belgeler
Ağ yöneticisi: http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/tasma/network-manager

--
Uğur Çetin