[Pardus-kullanicilari] pardus ta virus bulundu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
18 Tem 2007 Çar 18:12:18 EEST

On Wednesday 18 July 2007 17:46:30 kartal ozkan wrote:
> clamav ile flash diskime virus taramasý
> yaptýrdým.supheli paketler ve virusu karantinaya
> alayým mý dedi hayýr(iptal) dedim.sonra uzerinde saga
> basarak karantinaya alayým dedim su uyarýyý verdi:
>
> /media/sdb1/flashbellek/ykson/mus/Şifalı
> Bitkiler V.2.0/sifalibitki.EXE dosyasý karantinaya
> alýnamadý. Disk boþluðunuzu, karantina konumundaki
> izinlerinizi ve karantinada ayný isimli bir dosyanýn
> olup olmadýðýný denetleyin.
>
> virusun ismi:Trojan.Clicker-286
>
> ne yapmalýyým nasýl silebilir yada karantinaya
> alabilirim.yukarýdaki uyarýya karsý ne
> [...]

Öncelikle, Windows altında çalıştırabildiğiniz ama Pardus'ta Wine yazılımı
olmadan çalıştıramadığınız .exe dosyasının içindeki bir virüs veya truva atı
Pardus'unuza zarar vermez (bildiğim kadarıyla, eğer rootkit denen o şeylerden
biri değilse -ki bunun öyle olmadığını biliyoruz). Dosyanın bir parmak
bellekte (flash bellekte) olduğundan yola çıkarak, bu parmak belleğin
Windows'larda da kullanılabildiğini, dolayısıyla FAT32 biçiminde formatlanmış
olduğunu kabul ediyorum. Bu şu anlama gelir: o parmak belleğin içindeki
dosyalara erişim (o dosyaları taşıma, silme, değiştirme vs. işlemlerle ilgili
olan) izinler, normal Pardus izinleri ile aynı mantıkla çalışmaz (yani izin
sistemleri farklıdır). Dolayısıyla o dosyanın karantinaya alınamaması normal.

Ancak, karantinaya almakla uğraşmak yerine, dosyayı direkt olarak silerseniz
(sağ tıklayıp "çöpe gönder" veya "sil" derseniz), virüslü dosyadan kurtulmuş
olursunuz.

Geçmiş olsun.