[Pardus-kullanicilari] Ortak kullanılan usb disk

Montserrat mhackmail at gmail.com
17 Tem 2007 Sal 15:38:41 EEST

Dosyaların ve klasörlerin;

chown ile sahiplerini,
chgrp ile gruplarını
chmod ile izinlerini değiştirebilirsiniz.

-R parametresi recursive (alt klasör ve dosyalara da etki eder) demektir.

Flashdiskin /mnt/sda1 de olduğunu varsayarak yazıyorum;

chmod ile izinleri 777 (ya da nasıl isteniyorsa) ayarlanıp bütün
bilgisayarda okuma ve yazma izni verilebilir.

chmod -R 777 /mnt/sda1

chgrp ile örnekte olduğu gibi dosyaların gruplarını "ev" yapmak için

chgrp -R ev /mnt/sda1

chown ile dosyaların sahiplerini aynı kullanıcı yapmak üçüncü bir
seçenek ama gereksiz gibi geliyor çünkü bilgisayarlarda kullanıcı
adlarının aynı olması gerekiyor ki öyle olsa -sanırım- böyle bir problem
olmazdı.

chown -R [kullanıcı adı] /mnt/sda1

Dipnot: Eğer sembolik bağlar var ise bu işlemler -yardım kısmından
anladığım kadarıyla- bağın gösterdiği dosya/klasör'e de etki ediyor ki
bu durum büyük problemlere yol açabilir. Çözüm -h parametresini
kullanmak. Bu parametre bağın gösterdiği dosya/klasörlerin değil de
sadece kendisinin sahip/grup/izinlerinin değiştirilmesini sağlıyor.

Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Saygılar..