[Pardus-kullanicilari] Pardusta Programcýlýk

mustafa gunay mustafagunay at gmail.com
16 Tem 2007 Pzt 10:46:55 EEST

16.07.2007 tarihinde Abdullatif KABAN <abdullatif.kaban at gmail.com> yazmış:

> [...]
> yüzden eğer sizlere daha önce yazdıklarınızı tekrarlatacaksam şimdiden özür
> dilerim. Şöyleki;
> Pitonun adını duydum. Pardusta da kurulu. Açtım, delphi gibi görsel değil,
> pascal gibi kod tabanlı sanırım. Ben de pardusa programlar yazıp insanlara
> faydalı olmak istiyorum. Şimdi sorularıma gelirsek:
> 1- Piton ile görsel, form tabanlı uygulamalar geliştirilebilinirse nasıl?
> Bunun için elinde e-kitap olan arkadaş var mı? Veya yapılan uygulamalardan
> bir kaç örnek gönderebilirseniz ben kodları inceleyerek mantığını çözerim.

Qt4 kütüphaneleri kullanarak ve Qt4-tasarımcı (Qt4-designer) kullanarak
arayüz oluşturabilirsiniz. Yine Qt4 ile gelen Qt4-asistanı nı
kullanabilirsiniz. EÄŸer C++ bilginiz varsa Qt4 ile multiplatform uygulamalar
oluşturabilirsiniz. [0] adresinde birçok uygulama mevcut Açık kaynaklı
yazılım oldukları için hepsinin kodlarını inceleyebilirsiniz.

2- Pitona alternatif olabilecek delphi gibi görsel hangi programlama dilleri
> var? Kullandığınız, tavsiye edebileceğiniz ve örnek bir-iki uygulama
> gönderebileceğiniz neler var?

C++ kullanabilirsiniz.

[0] = http://www.qt-apps.org

İyi çalışmalar.