[Pardus-kullanicilari] Pardus2007-2 RC süper kullanıcı sorunu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
15 Tem 2007 Paz 15:56:02 EEST

On Sunday 15 July 2007 15:29:56 Mucibirahman İLBUĞA wrote:
> Selam,
> Buyrun cenaze namazına :) Başka bir kullanıcı da oluşturmamıştım! Ne
> yapacağım şimdi? Kitlendik kaldık!... Tekrar kurmak da yakışmaz bize... :)

Grafik oturum açma ekranı kullanıcı adı ve parola sorulan yer) geldikten
sonra, Ctrl+Alt+F1'e basın, size kullanıcı adı soran bir ekran göreceksiniz.
Kullanıcı adı olarak "root" girin, parola olarak da doğal olarak root'un
parolasını. Bundan sonrasını kullanıcı adınızın mucip olduğunu varsayarak
yazıyorum:

#service kdebase stop
--> Böylece grafik ekranı kapatmış oldunuz.

# groups mucip
--> burada size mucip kullanıcısının üye olduğu gruplar aralarında birer
boşlukla listelenir. Örnek çıktı şöyle olur:
users disk wheel audio dialout video pnp removable power pnpadmin

# usermod -G disk,wheel,audio,dialout,video,pnp,removable,power,pnpadmin mucip
--> Böylece mucip kullanıcısını wheel grubuna eklemiş oldunuz. Hayırlı olsun.
(Not: Bu komuttan sonra hata mesajı almazsanız başarıyla tamamlanmış
demektir, hata mesajı alırsanız o zaman bakarız.) ^_^

#logout
--> root oturumunu kapatmış olduk.

Şimdi mucip olarak oturum açın, sonra:

$ service kdebase start

komutunu verin. Eğer grafik ekran gelmezse, Ctrl+Alt+F7 ile grafik ekrana
geçebilirsiniz (tabi grafik ekranı başlatmada sorun olursa ayrı konu).

Geçmiş olsun.