[Pardus-kullanicilari] beagled-helper çok fazla kaynak tüketiyor.

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
15 Tem 2007 Paz 12:29:35 EEST

On Sunday 15 July 2007 12:06:08 Sercan AYYILDIZ wrote:
> Merhaba arkadaşlar,
>
> beagled-helper uygulamasının çok fazla CPU kullandığını fark ettim.
> Google'da arattım, baktım ki bir çok linux dağıtımını kullanan kullanıcılar
> aynı dertten şikayetçi. Nedir bu beagled-helper? Bu durumun önüne geçmenin
> bir yolu var mı acaba?

Beagle kullanıyorsunuz. Seçtiğiniz verileri devamlı taradığı, değişiklik/
ekleme/ silme durumlarında devamlı veritabanını güncellediği için arkaplanda
sürekli olarak çalışması gerekiyor. Bu yüzden de işlemci performansından
kayıp yaşıyorsunuz. Yani bu normal aslında.

Ancak, Beagle'ın kullandığı işlemci miktarını azaltmanın bir yolu var.
Beagle'ın ayarlarında taranacak ve taranmayacak dizinler var. / dizinini
taranmayacak dizinlere koyar, /home/kullanıcıadınız/ dizinini de taranacak
dizinlere koyarsanız gözle görülür bir fark elde edersiniz. Ayrıca kontact
kullanıyorsanız lüzumsuz gördüğünüz postaları silerseniz yine ciddi bir
performans farkı elde edersiniz. Ayrıca beagled'in ne sıklıkla tüm verileri
tarayacağına dair bir ayar da var, ama yerini hatırlamıyorum şu anda.