[Pardus-kullanicilari] Klavyedeki eksik tus

Umut D. linuxlist at gmail.com
13 Tem 2007 Cum 21:10:13 EEST

Bu arada bu işlemi yaptıktan sonra khotkey, daha doğrusu tasma içinden |
karakteri için kısayol atanabiliyor. Çünkü xmodmap net bir şekilde aktif
klavye haritasını değiştiriyor, artık | tuşu da (eski win tuşu) direk
basılabilecek tuşlardan oluyor.

Xorg'un AltGr'li tuşları xmodmap ile yorumlayamadığı ve khotkey dahil pek
çok programın bunlarla ilgili işlemlerde doğru düzgün davranmadığına dair
bir kaç sayfa buldum alman forumlarında. (Alman klavye diziliminde de @ tuşu
bizimki gibi q harfinin altında gizli ve AltGr ile çalışıyor)

Gnome'un sorun yaşamaması ve her tür varyasyona izin vermesi de ayrı bir
konu.

Toparlarsak:

Tasma içinden yukarıda anlatılan yöntemle <> tuşlarını istediğimiz klavye
kısayollarına atıyoruz, daha sonra xmodmap ile de | karakterini
kullanmadığımız bir tuşa (Örneğin Win veya Context tuşları) atıyoruz.

Saygılar.