[Pardus-kullanicilari] Oneri

selim ok selimok at gmail.com
12 Tem 2007 Per 23:44:22 EEST

12.07.2007 tarihinde Evrim Furuncu <evrimfuruncu at gmail.com> yazmış:

> Dediğiniz mantıklı ama şunları dikkat etmek lazım:
>
> 1)Herkeste dizüstü yok.

Isinma problemi yalnizca dizüstü sahiplerinin degil masaüstü bilgisayari
olan bir cok kullanicinin da sorunu. Bence bunun pek bir önemi yok.

2)Herkes onu orda görmek istemez.

Iste bu zaten basli basina bir sorun. En güzeli secenek ile eklemek
olabilir.

3)Sisteme fazladan yük bindirir(çok değil ama 0 da değil).

Buna katilmiyorum. Sysinfo kendini 5-10 saniyede yenileyen bir uygulama.
Yani zaten sabit disklere, bios'a carta curta bir sürü sorgu gönderiyor.
Kapandigi anda bu sorgulama bitiyor. Anakarta 10 saniyede bir sicaklik
sormasi hic kimseyi rahatsiz etmemeli performans acisindan.

Fakat asil sorun bunlar degil (bence). Asil sorun sicaklik ile ilgili
bilgilerin donanimdan donanima farkli aktariliyor olmasi. Ben bilgisayarimda
sicaklik bilgilerini ögrenebilmek icin lmsensors kurmustum fakat ona bir
sürü ayar yapmak gerekiyordu. Bunlari yaptigim o dönem hic birseyden
anlamiyordum belki basit ayarlamalardir. Ama sicaklik, fan hizi gibi
bilgileri alirken sysinfo cok sorun cikaran bir uygulama haline gelebilir.

Bence de en iyisi sysinfo'yu bu ise hic karistirmamak, süperkaramba gibi
eklentiler kullanarak (ve gerektiginde benim gibi lmsensor türevleri
kurarak) bu bilgiyi almak. Yine de isteyen hata.pardus.org.tr adresine girip
sysinfo paketine iyilestirme önerisi girebilir. Oluruna olmazina Gökmen Bey
karar versin :)

Iyi calismalar,
Selim