[Pardus-kullanicilari] Paket Yöneticisi ve güncellemeler.

Sercan AYYILDIZ sercan.ayyildiz at gmail.com
12 Tem 2007 Per 16:54:18 EEST

Merhaba arkadaslar,

Benim kafami karistiran ve bir turlu duzenli takip edemedigim bir durum var;
paketler ve guncellemeler. Bir suredir mesaj listesinde 2007.1'den 2007.2'ye
olan yukseltme konusuluyor. Oysaki benim sistem bilgilerimde uzunca bir
suredir zaten 2007.2 yaziyordu!!!. Yazilanlardan anladigim kadari ile
aslinda bu 2007.2 RC'mis ve ben 2007.1'den 2007.2'ye bilincli olarak
gecmedim. Paket yoneticisinden bazi guncellemeler yaptim ve tesadufen fark
ettim ki surum bilgisi degismis. Bu durum zaten basli basina bir problem
fakat su an buna cok fazla deginmek istemiyorum. (Kast ettigim, benim iradem
disinda kararli bir surumden RC bir surume gecmek.)

Simdi asil deginmek istedigim konu ise; 2007.2 kararli surumu henuz
duyuruldu ve biz hali hazirda Pardus'un bir onceki surumunu kullanan
kullanicilar sistemi yeniden kurmadan, paket yoneticisindeki yeni
guncellemeleri kurarak bu surume gecebilecegiz. Eger yanlis anlamissam
lutfen duzeltin. Not olarak ileteyim,paket yoneticisinde sadece ilk
kurulumda gelen depo kayitli (
http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2007/pisi-index.xml.bz2) . Listede
birde buna ek olarak ...2007-2... diye bir depo adresi daha geziyor ama su
an bende kayitli olan yeterli mi yoksa digerinide eklemeli miyim hic bir
fikrim yok.

Paket yoneticisi programında "Guncellemeleri Goster" sekmesine geciyorum ve
hepsini seç diyorum. 163 tane paket seçiliyor ve bunlarin toplam boyutu da
560.7 MB!!! Simdi merakla dusunuyorum bu guncellemerin hepsi 2007.2 icin
gerekli mi? Hepsi beni ilgilendiriyor mu? Ornegin icinde yazilim gelistirme
ile ilgili bir suru ek paket var, siradan bir kullanici acisindan
dusunurseniz bunlar onun icin ne anlam ifade ediyor? Aslen ben yazilim
gelistiriciyim, uzun suredir Java ve C# dillerinde uygulamalar
gelistiriyorum, yani bilgisayara pek yabanci sayilmam, ama bu Pardus
guncellemelerini takip etme ve yonetme kisminda ciddi sikinti cekiyorum.
PISI alt yapisi ve Paket Yoneticisine teknik olarak hic bir sozum yok.
Teknik yaklasim olarak bence cok harika, fakat buradaki sorun deployment
(Ozur dilerim ne kadar dikkat etsemde bu kelimenin Turkce'sini bilmiyorum)
ile ilgili iletisim ve yonetim sorunu bence. Luten bu yazdiklarim kotu
niyetli bir saldiri gibi algilanmasin, amacimiz burda yapici elestirilerle
sistemin gelisimine katkida bulunmak. Ben islerimdeki yogunluk nedeniyle
listeleri cok yakindan takip edemiyorum,yada gecikmeli takip edebiliyorum.
Bu arada bir bakmisim yeni bir surum varmis, yok RC'mis, yeni bir depo
adresi varmis!!! benim hic haberim yok, dusunuyorum acaba onu mu
eklemeliyim? Acaba Pardus'un hedef kitlesi olan, temel duzeyde bilgisayar
okur yazarligi olan siradan kullanicilar bunlari takip etmek zorunda mi?
Gunun buyuk bir kismini bu listeleri takip ederek mi gecirmeli? Yada kararli
ve guncel bir sisteme sahip olmak icin bunlar zorunlu mu? Bazi arkadalarimiz
icin Pardus eglenceli bir deneyim ve hos bir hobi olabilir ama amaci sadece
masaustu ofis islemleri yapmak, multimedia aracalarini kullanmak olan
siradan bir bilgisayar kullanicisi icin tum bunlar cok anlamsiz ve kafa
karistirici. Eger bu sistemin kullanımını tabana yaymak ve Microsoft gibi
emperyalist ulke sirketlerinden kurtulmak istiyorsak bu sistemin yonetimini
de onlarin markalari ile rekabet eder duruma getirmeliyiz. Bu konu en az
teknik alt yapi ve teknik kalite kadar onemli diye dusunuyorum.

Son olarak konuya hakim arkadaslara da sormak istiyorum, ben sadece RC'den
kararli surume gecmek icin hangi paketleri kurmaliyim. En azindan
digerlerini firsat buldukca tek tek kurarim. Uzun mailimi okuma sabri
gosterdiginiz isin tesekkur ederim.

Herkese iyi calismalar

--
-sercan