[Pardus-kullanicilari] swap alanı

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
11 Tem 2007 Çar 23:05:27 EEST

11.07.2007 tarihinde Şenol Eker <pardus at kocaeli.org> yazmış:

> Kurarken manuel bölümledim diski.
> Swap alanı ne verdim ya da vermedim bilmiyorum.
> Nerden öğrenirim?
> Swap alanı ne kadar olmalıdır?
> Bilgisayar Celeron 2.0 512M 80GB (HP Compaq nx9010)
> Çok saçma sapan bir swap alanı vermiş olabilirim çünkü.
> Çok absürd bir değer verdiysem değiştirmek mümkün mü?

konsoldan root olarak vereceğiniz fdisk -l (küçük L) komutu size diskinizin
bölümlerini liste halinde verecektir.

eğer orada yoksa home dizininizi açın oradan yukarı ok tuşuyla kök dizine (
/ dizini) çıkın. görünüm menüsünden
"gizli dosyaları göster" seçeneğini aktif hale getirdikten sonra bakın
.swapisminde bir dosya var mı?
aynı şeyi konsoldan cd / ve ardından ls -l komutlarıyla da liste halinde
görebilirsiniz.

iyi çalışmalar...